کابینت کلاسیک,کابینت مدرن,تفاوت کابینت کلاسیک و مدرن

مشخصات کابینت کلاسیک و مدرن و مقایسه هر دو

  • 1397/9/24
  • 13884 نفر
جادار بودن یکی از ویژگی های منحصر بفرد کابینت کلاسیک است. این کابینت ها عمق زیادی دارند و به همین دلیل می توان ظروف و ابزارهای آشپزخانه را به راحتی در آنها جا داد.

کابینت کلاسیک چیست؟

کابینت یک عنصر ضروری و کاربردی در آشپزخانه است که فضایی مناسب برای قرار دادن ظروف و مواد غذایی فراهم می کند. در گذشته کابینت ها را بسیار ساده و بدون اجرای یک طرح خاص می ساختند اما در عصر حاضر با گرایش صاحب خانه ها به سمت طراحی داخلی, سلیقه ها تغییر کرده و اکثر افراد تمایل به داشتن آشپزخانه ای لوکس و کارآمد دارند. کابینت ها از جنس, طرح و رنگ متفاوت ساخته می شوند و هر کدام با توجه به ویژگی های منحصر بفرد خود در آشپزخانه نصب می شوند. کابینت کلاسیک محبوبیت زیادی در بین مردم دنیا پیدا کرده زیرا حسی از دوران گذشته و صمیمیت را با خود به همراه دارد. کابینت یکی از موارد مهم و قابل توجه در طراحی دکوراسیون آشپزخانه است. این عنصر کاربردی اکثر کارهای روزمره ما را در آشپزخانه پشتیبانی می کند.
جادار بودن یکی از ویژگی های منحصر بفرد کابینت کلاسیک است. این کابینت ها عمق زیادی دارند و به همین دلیل می توان ظروف و ابزارهای آشپزخانه را به راحتی در آنها جا داد. این نوع کابینت نه تنها جنبه تزئینی دارد بلکه اگر در ساخت آن حداکثر استفاده از فضا صورت گیرد, نقش مهمی در بهینه سازی فضای آشپزخانه ایفا می کند. از دیگر ویژگی های کابینت کلاسیک حالت ویترینی بودن آن است. اغلب خانم ها علاقه دارند ظروف گران بها و تزئینی خود را در ویترین و در معرض نمایش بگذارند. کابینت های کلاسیک با درب های شیشه ای این امکان را فراهم می کنند که آشپزخانه ای زیبا و نمایشی داشته باشید. اصولاً درب کابینت های بالایی از جنس شیشه انتخاب می شوند زیرا هم از نظر ایمنی کمتر در معرض آسیب قرار می گیرند و هم جلوه زیباتری به آشپزخانه بخشیده و قابل رویت نیز می باشند.
با قرار دادن یک جزیره در وسط آشپزخانه ای که دکوراسیون آن بر اساس سبک کلاسیک طراحی شده می توان فضایی برای صرف نوشیدنی, تهیه و پخت غذا و مکانی برای نگهداری ظروف و مواد غذایی ایجاد نمود. آشپزخانه هایی که در طراحی آنها از جزیره استفاده شده دکوراسیونی متفاوت و لوکس دارند که قابل مقایسه با آشپزخانه های معمولی نمی باشد. 
کابینت کلاسیک از پرطرفدارترین و محبوب ترین نوع کابینت آشپزخانه میباشد. کابینت کلاسیک به کابینتی گفته میشود که جنس آن از چوب و درب های آن برجسته و روی آنها حکاکی شده باشد. این نوع کابینت نمایی سلطنتی دارد و روی دستگیره های فلزی آن نقش و نگار درج شده است. استفاده از این کابینت های کلاسیک فضایی نوستالژیک به دکوراسیون منزل میدهد و تداعی کننده یک آشپزخانه ی تمام چوب است. این نوع کابینت را هم میتوان در آشپزخانه های کوچک و هم در آشپزخانه های بزرگ تعبیه کرد. نصب این کابینتها به دلیل داشتن عمق و ارتفاع متنوع باعث بهینه سازی فضای آشپزخانه شده و در نتیجه می توان بهترین استفاده را از فضا نمود.
به دلیل استفاده از چوب در ساخت کابینت کلاسیک, حضور آن در آشپزخانه فضایی گرم و صمیمی ایجاد می کند. از جمله مشخصات اصلی این نوع کابینت ها تاج و درب ابزار خورده و سرستون منبت کاری شده می باشد. علاوه بر آن در ساخت این کابینت ها می توان ویترین شیشه ای تعبیه نمود و برای قرار دادن ظروف تزئینی و زیبا از آن استفاده کرد. کابینت های کلاسیک اصولاً با رنگ های تیره رنگ آمیزی می شوند و با استفاده از لامپ های تزئینی و لوسترهای زیبا می توان فضای آشپزخانه را نورپردازی نموده و زیبایی این کابینت ها را به نمایش گذاشت.
در گذشته از رنگ قهوه ای برای ساخت کابینت کلاسیک استفاده می شد اما در حال حاضر با توجه به تنوع بالا در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه, محدودیتی در استفاده از رنگ ها وجود ندارد. یکی از این رنگ ها سفید است که باعث می شود فضای آشپزخانه بزرگتر, روشن تر و تمیزتر به نظر بیاید. اگر علاقمند به داشتن فضایی لوکس و رسمی در آشپزخانه هستید توصیه می شود رنگ چوب گردو را برای رنگ کابینت ها انتخاب کنید.
از جمله نکاتی که در طراحی و ساخت کابینت کلاسیک باید مورد توجه قرار گیرند به شرح زیر می باشند:
•    محل قرارگیری هود باید از دید افراد پنهان باشد.
•    استفاده از درب های جکی در این کابینت ها مجاز نیست.
•    دستگیره های کابینت کلاسیک باید کلاسیک و زیبا باشند. دستگیره های ساده نمای این کابینت را زیبا نشان نمی دهند. از سرستون های مناسب در کنار کانتر و هود استفاده شود.
•    کانتری که بر روی کابینت قرار می گیرد از جنس کورین یا کوارتز است.
•    قرینگی در طراحی این کابینت ها به چشم می خورد.
•    به منظور زیباتر نشان دادن کابینت کلاسیک بهتر است از کمد و ویترین های بلند استفاده شود.
از ویژگی های کابینت کلاسیک می توان به موارد زیر اشاره نمود:
•    استفاده از یراق آلات برنزی یا مسی رنگ
•    ستون ها و درب های حکاکی شده
•    نمای تمام چوب
•    پیچیدگی در طراحی
•    استفاده از رنگ های گرم, مات و سفید
•    ابعاد حجیم و برجسته
•    کابینت کلاسیک سفید
•    استفاده از رنگ سفید در ساخت کابینت های کلاسیک باعث بزرگتر نما دادن فضای آشپزخانه میشود. امروزه استفاده از رنگ سفید در طراحی دکوراسیون داخلی از محبوبیت زیادی برخوردار است. رعایت اصل قرینه, منبت کاری روی سرستون ها و تاج های ابزار خورده از جمله ویژگی های کابینت کلاسیک محسوب می شوند. رنگ سفید نسبت به سایر رنگ ها از زیبایی بیشتری برخوردار است زیرا دکوراسیون آشپزخانه را تمیزتر نشان می دهد. کابینت سفید با دستگیره های طلایی رنگ و کنده کاری های زیبا, نمایی چشمگیر به دکوراسیون آشپزخانه می بخشد.

کابینت کلاسیک رومی

کابینت کلاسیک رومی

•    نوع حکاکی روی کابینت های رومی با کابینت های معمولی متفاوت است. در ساخت کابینت های کلاسیک رومی, از طراحی ستون های بناهای رومی الهام گرفته میشود. نمای کلی این کابینت ها تداعی کننده ی معماری به سبک رومی ست. مردم روم باستان علاقه خاصی به تزئین سرستون ها و قصرها داشتند, به همین دلیل مدل کابینت رومی تداعی کننده تمدن و فرهنگ ایتالیای قدیم است. طرحی که برای ساخت کابینت رومی استفاده می شود, از یک سبک کلاسیک متفاوت الهام گرفته شده است. دستگیره های این نوع کابینت اغلب به رنگ نقره ای یا طلایی و به شکل سلطنتی و کمی برجسته می باشد. سرستون های کابینت کلاسیک رومی ابزار خورده و حکاکی شده اند, بنابراین به محض ورود به آشپزخانه نمای قصرهای رومی در ذهن تداعی می شود.
•    کابینت رومی طرحی لوکس و منحصر بفرد دارد و انتخابی ایده آل برای آشپزخانه هایی که با سبک کلاسیک طراحی می شوند در نظر گرفته شده است. این مدل کابینت به آشپزخانه روح و جان می بخشد و فضای آن را باشکوه تر و جذاب تر نشان می دهد. رنگ کابینت های رومی اصولاً از بین رنگ های سرد انتخاب می شود. از جمله این رنگ ها, رنگ سفید است که حسی از پاکیزگی را به فضای آشپزخانه منتقل می کند. کابینت سفید مناسب آشپزخانه کوچک است زیرا فضای آن را بزرگ و روشن نشان می دهد. در طراحی کابینت های لوکس رومی از سنگ گرانیت برای کانتر و از شیشه برای درب کابینت های بالایی استفاده می شود. کابینت مدل رومی به دیزاین آشپزخانه های سنتی جلوه ای گرم و صمیمی می بخشد. برای نورپردازی و دکوراتیو نمودن آشپزخاته هایی که کابینت آنها به سبک رومی طراحی شده است از چراغ های آویزان زیبا استفاده می شود.

کابینت کلاسیک ممبران

کابینت کلاسیک ممبران

 امروزه کابینت ممبران به یکی از محبوب ترین کابینت آشپزخانه تبدیل شده و در واقع جدیدترین نسل کابینت کلاسیک می باشد. این نوع کابینت با نام های دیگر نظیر پرس وکیوم, کابینت کلاسیک, کابینت انزو و کابینت سه بعدی نیز شناخته می شود. برخلاف نمونه های دیگر کابینت کلاسیک که حکاکی روی آنها با دست انجام میشود, حکاکی بر روی کابینت ممبران توسط دستگاه های سی ان سی (CNC) صورت میگیرد. بعد از حکاکی بر روی درب این کابینت ها, آنها را با دستگاه پرس وکیوم روکش می کنند. به همین دلیل استفاده از این نوع کابینتها در مقایسه با دیگر کابینت های کلاسیک از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر است.

نحوه حکاکی بر روی درب کابینت

 با وارد شدن دستگاه  CNC به صنعت ام دی اف و چوب تحول عظیمی در این حوزه به وجود آمد. طرز کار این دستگاه به این صورت است که در ابتدا الگوی مورد نظر به وسیله یک نرم افزار سه بعدی شبیه سازی می شود, سپس الگوی طراحی شده با استفاده از نرم افزارهایی به نام رادونیکس یا آرت کم به دستگاه منتقل می شود. در نهایت دستگاه سی ان سی توسط فرز‌ها و تیغه های برش طرح را بر روی ام دی اف یا چوب حکاکی می کند.

 نحوه روکش کاری کابینت

 بعد از اتمام مرحله حکاکی, سطح کابینت را از خرده چوب پاک کرده و با پیسوله روی آن چسب می ریزند. اگر بر روی سطح مورد نظر گرد و غبار نشسته و روی آن چسب زده شود کیفیت کار افت پیدا می کند. سپس قطعه مورد نظر را در دستگاه پرس وکیوم قرار می دهند تا دستگاه روکش را با حرارت و ایجاد خلاء بر سطح بچسباند. از جمله عواملی که بر کیفیت قطعات اثر می گذارد شامل نوع چسب مصرفی, نحوه حکاکی دستگاه CNC, تنظیمات دستگاه پرس وکیوم و محیط کار می باشند. به جای روکش نمودن درب کابینت با دستگاه پرس وکیوم می توان درب ها را رنگ کرد. رنگ این مزیت را دارد که اگر با گذشت زمان دچار آسیب شد, امکان ترمیم آن وجود خواهد داشت. علاوه بر آن مشکلات مربوط به روکش مانند جدا شدن را در پی ندارد

کابینت مدرن 

کابینت مدرن

کابینت های مدرن یکی از انواع کابینت هایی هستند که در سالهای اخیر سوژه طراحی داخلی بسیاری از منازل شده اند. با توجه به اینکه دکوراسیون ما ایرانی ها نیز کم کم به سمت دکوراسیون شرقی و اسپرت که گاها جوان پسند نیز گفته میشود می رود لذا کابینت های مدرن یکی از انواع مورد توجه کابینت هستند. در کل تعریف کاملی نمی توان از کابینت مدرن داشت ولی میتوان گفت در واقع ترکیب طراحی داخلی مدرن آشپزخانه با استفاده از کابینت هایی با متریال و رنگ مدرن، یک آشپزخانه مدرن بوجود می آورد
کابینت مدرن یکی از اصطلاحاتی است که امروزه در طراحی دکوراسیون آشپزخانه بسیار رایج است و طراحان دکوراسیون به استفاده از آن روی آورده‌اند. طراحی مدرن آشپزخانه را می‌توان به شکل‌های مختلفی تصور کرد و برخلاف عقاید غالب مردم، نمی‌توان آن را یک سبک خاص دانست. طراحی کابینت مدرن به صورتی است که طراح می‌تواند سلیقه شخصی بیشتری اعمال کند و فضا برای تغییرات منحصربه فرد بیشتری در اختیار دارد. شاید خیلی‌ها این سبک را به طراحی‌های ساده و یکنواخت و یا بدون روح با قالب‌های خشک یکی بدانند، اما باید اعتراف کرد که این سبک مدرن از انعطاف بالایی برخوردار است.
کابینت مدرن از چند بخش تشکیل می‌شود و تجهیزاتی که در کنار آن قرار می‌گیرند، نقش حامی بازی می‌کنند. اگر سری به فروشگاه‌های اینترنتی بزنید با مدل‌های مختلفی از هود آشپزخانه، یخچال فریزهای جدید، سینک ظرفشویی، اجاق گازهای صفحه‌ای و مبلی مواجه می‌شوید که می‌توانند منشأ یک سبک جدید باشند. بنابراین، بخشی از کابینت مدرن به تجهیزات جانبی استفاده شده در آن برمی‌گردد. نحوه چیدمان وسایل، نحوه قرار گرفتن درب کابینت، سبک طراحی ساختار آشپزخانه و حتی رنگ کاشی و سرامیک در انتخاب نوع کابینت مؤثر هستند و می‌توانند راهنمای خوبی برای انتخاب مدل کابینت باشند.
برای آشنایی بیشتر با کابینت مدرن، ابتدا آنها را تعریف می‌کنیم و ویژگی‌های آنها را ذکر می‌کنیم و در ادامه به معرفی چند شیوه برای ایجاد این مدل کابینت خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشید!

کابینت مدرن چیست؟

کابینت مدرن سبک خاصی در طراحی دکوراسیون آشپزخانه و چیدمان کابینت است که از الگوهای منظم و متقارن در آن استفاده می‌شود. در این سبک، از شلوغ کاری‌ها و کنده کاری‌های سنتی استفاده نمی‌شود طراحان تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند که از الگوهای ساده و درعین‌حال چشم نواز استفاده کنند. تقارن و ساده بودن مهم‌ترین اصل طراحی کابینت مدرن است و معمولاً بین قسمت‌های مختلف فاصله ایجاد نمی‌شود. در این سبک، زمانی که درب کابینت بسته می‌شود، چیزی به جز یک خط نازک که نشان مرز بین قفسه‌هاست دیده نمی‌شود و از دستگیره‌های ساده استفاده می‌شود.
برای طراحی رنگ کابینت مدرن از الگوهای یکپارچه از یک رنگ ثابت مانند نقره‌ای یا خاکستری استفاده می‌شود و رنگ‌های شلوغ چندان کاربرد ندارند. این کابینت‌ها از یک الگوی مشخص و واضح پیروی می‌کنند و هر اندازه تعداد کابینت‌ها زیاد باشد این الگو برهم نمی‌خورد. طرفداران کابینت مدرن از ویژگی‌هایی مانند سادگی، تقارن، نظافت ساده و همخوانی با تجهیزات مدرن به عنوان نقاط مثبت آن یاد می‌کنند.

ویژگی‌های کابینت مدرن

در مورد ویژگی کابینت مدرن می‌توان موارد مختلف و متنوعی ذکر کرد که بیشتر سلیقه‌ای و تابع نظر طراح آنهاست. اما برخی از ویژگی‌های برجسته این سبک کابینت آشپزخانه عبا تند از:

  • تقارن: تقارن مهم‌ترین و اصلی‌ترین اصل در طراحی کابینت مدرن است و طراحان آنها سعی می‌کنند هر اندازه که کابینت بزرگ باشد، این تقارن را حفظ کنند. تقارن در طراحی به حدی مهم است که ممکن است قسمتی از فضای آشپزخانه فدای این طراحی شود و حتی کابینت بر روی آن نصب نشود.
  • یکپارچگی و سطح صاف: در طراحی کابینت مدرن عمدتاً از رنگ‌های یکپارچه و صاف و براق استفاده می‌شود که هم با تجهیزات هوشمند آشپزخانه همخوانی داشته باشد و هم اصل تقارن کابینت را برهم نزند. چیدمان درب کابینت در این سبک به صورتی است که کمترین درز ممکن به وجود می‌آید و تا حد امکان از دستگیره استفاده نمی‌شود.
  • مطابقت با تجهیزات و لوازم جانبی پیشرفته: امروزه عصر استفاده از تجهیزات آشپزخانه قدیمی به پایان رسیده است و در اکثر خانه‌ها شاهد استفاده از تجهیزات هوشمند هستیم. این تجهیزات طوری عمل می‌کنند که به سبک خاصی از چیدمان کابینت نیاز دارند. طراحی کابینت مدرن این امکان را به صاحبخانه‌ها می‌دهد. از طرف دیگر لوازم جانبی آشپزخانه جدید مانند جک‌های فشاری یا کلیدهای لمسی به شیوه طراحی ویژه احتیاج دارند که کابینت‌های مدرن این شرایط را فراهم آورده‌اند.
  • استفاده خلاقانه از تجهیزات قدیمی در کنار تجهیزات پیشرفته: کسانی که از کابینت مدرن استفاده می‌کنند معمولاً فضای کافی برای خلاقیت نیز در اختیار دارند و این فضا به آنها کمک می‌کند که از تجهیزات قدیمی و دوست داشتنی خود در دکوراسیون آشپزخانه بهره ببرند.

چگونه یک کابینت مدرن بسازیم؟

برای ساخت یک کابینت مدرن نیاز دارید که چند اصل مهم را رعایت کنید و چیدمان کابینت را با این اصول هماهنگ کنید. در کنار ویژگی‌های اصلی که برای این سبک کابینت عنوان شد، می‌توان از چند حربه ساده استفاده کرد که سبکی مدرن به آشپزخانه خود ببخشید. این ترفندها عبارت‌اند از:
1.    از روکش‌های چوبی استفاده کنید
روکش‌ها هنوز هم در بسیاری از کشورها محبوب هستند و با ظهور مواد جدید مانند PVC، می‌توان گفت که نقش آن‌ها مهم‌تر شده است. روکش طرح چوبی در یک دهه اخیر یکی از محبوبترین تجهیزات آشپزخانه‌ای بوده است و اتفاقاً در ایالات متحده نیز آمار فروش بالایی به ثبت رسانده است. روکش‌های چوبی علاوه بر فضای گرمی که به آشپزخانه می‌بخشند با سبک‌های مختلف رنگ تجهیزات آشپزخانه مانند فولاد زنگ نزن ست می‌شوند و حتی الامکان استفاده از رنگ‌های تیره ‌تر در کنار آن وجود دارد. با توجه به اینکه نصب روکش چوبی بسیار ساده است و هزینه چندانی ندارد، به راحتی می‌توانید کابینت خود را به کابینت مدرن تغییر دهید.

2.    با استفاده از فولاد زنگ نزن، یک سبک براق به آشپزخانه خود اضافه کنید
در حقیقت، تاکنون هیچ ماده جدیدی براق‌تر از فولاد زنگ نزن ساخته نشده است و همین موضوع سازندگان تجهیزات آشپزخانه را به استفاده از آن ترغیب می‌کند. برای داشتن یک کابینت مدرن سعی کنید از این سبک استفاده کنید. آشپزخانه‌هایی که از درب‌های فولادی زنگ نزن بهره می‌برند یک سبک شیک و مدرن ایجاد می‌کنند که با اصول تقارن و نظافت کلی آشپزخانه نیز همخوانی دارد. استفاده از این ماده در ساخت کابینت علاوه بر زیبایی، با مزایایی مانند مقاومت در برابر مواد خورنده، استحکام مکانیکی بالا و همچنین نظافت راحت و آسان همراه است. با توجه به اینکه فولاد زنگ نزن سهم عمده‌ای در ساخت تجهیزات آشپزخانه دارد، استفاده از این ماده در کابینت مدرن این شانس را به شما می‌دهد که تناسب بالایی به آشپزخانه خود بدهید.

3.    از لعاب درخشان در طراحی کابینت استفاده کنید
یکی دیگر از خصوصیاتی که در کابینت مدرن به چشم می‌آید، براق بودن کابینت و تجهیزات آن است. اگر از افراد صاحب‌خانه و طراحان دکوراسیون بپرسید، اکثر آنها لعاب براق را به رنگ ترجیح می‌دهند و دوست دارند که از یک طرح براق در طراحی دکوراسیون آشپزخانه استفاده کنند. کابینت‌های لاکی بهترین انتخاب برای این مورد هستند و می‌توانند به خوبی انتظارات شما را برآورده کنند. اگر می‌خواهید این ریسک را در مورد آشپزخانه خود انجام دهید، می‌توانید ابتدا چند نمونه کار را ببینید و رنگ و لعاب مناسب برای کار خود انتخاب کنید. البته کسانی که از کابینت مدرن لاکی با لعاب براق استفاده می‌کنند ممکن است مورد انتقاد قرار گیرند که سطح آنها به مرور زمان خدشه دار می‌شود. اما اکثر این مواد در برابر مواد شیمیایی مقاوم هستند و به راحتی نظافت می‌شوند.

4.    قفسه‌های شناور جایگزین خوبی برای کابینت‌های ثابت هستند
طرح کلی یک کابینت مدرن را می توان در یک جمله خلاصه کرد، خطوط مرتب و تمیز. بنابراین کسانی که فضای کافی برای استفاده از کابینت را ندارند و از نورپردازی مناسب در کابینت خود برخوردارند، می‌توانند از قفسه‌های شناور استفاده کنند. قفسه‌های شناور با خطوط موازی و مستطیلی ایده خوبی هستند که با هر نوع دکوراسیون مدرن همخوانی دارند. البته کسانی که دوست دارند از کابینت نیز استفاده کنند، می‌توانند از کابینت‌ها با رنگ روشن در قسمت پایین استفاده کنند. رنگ سرامیک‌ها و کاشی‌های پشت قفسه‌های شناور در طراحی کابینت مدرن اهمیت بسیاری دارد.

5.    می‌توانید در طراحی کابینت مدرن از رنگ نیز استفاده کنید
هنگامی که بحث کابینت مدرن می‌شود، ذهن اکثر افراد به سمت رنگ‌هایی مانند سفید، سیاه، سفید براق و خاکستری می‌رود. این در حالی است که استفاده از سایر رنگ‌های روشن براق در کنار تجهیزات مدرن می‌تواند یک امتیاز بزرگ محسوب شود و حتی نقص‌های موجود در طراحی را پوشش دهد. اگر می‌خواهید از موهبت رنگ در طراحی کابینت خود استفاده کنید می‌توانید به رنگ‌های مختلف فکر کنید. ولی توجه داشته باشید که در کابینت مدرن امکان استفاده از رنگ‌های شلوغ وجود ندارد و بهتر است از رنگ‌های روشن و یکپارچه استفاده کنید.

6.    از رنگ سفید درخشان استفاده کنید
شاید ایده کابینت مدرن رنگی کمی ترسناک باشد و از جواب دادن آن با شرایط و تجهیزات مختلف بترسید. در این صورت پیشنهاد ما این است که از رنگ سفید درخشان استفاده کنید. رنگ سفید به شما کمک می‌کند که جلوه‌ای ساده و روشن به آشپزخانه خود ببخشید. از طرفی یکپارچگی کابینت سفید شما را در نظافت کردن کمک می‌کند. استفاده از رنگ‌های تیره یا غلیظ در کنار سفید براق می‌تواند کنتراست بالایی ایجاد کند که در کابینت مدرن به چشم می‌آید.

برای طراحی کابینت مدرن شیوه‌های مختلف و متنوعی وجود دارد که با اعمال سلیقه شخصی می‌توانید تنوع بیشتری به کار خود بدهید. البته توجه داشته باشید که اصول اولیه طراحی کابینت را در نظر داشته باشید و از شلوغی زیاد و بیخود بپرهیزید

تفاوت کابینت کلاسیک با کابینت مدرن

کابینت مدرن دارای سطحی براق با لبه های صاف است و از متریال هایی نظیر پلی گلاس, پی وی سی, چوب, هایگلاس و … در ساخت آن استفاده می شود اما کابینت کلاسیک یک کابینت تمام چوب است. تمیز نمودن کابینت مدرن به راحتی و با استفاده از یک دستمال تمیز و مرطوب انجام می شود اما تمیز کردن کابینت کلاسیک به دلیل حکاکی های روی آن کمی مشکل است. سادگی و بی آلایشی از بارزترین خصوصیات کابینت های مدرن است. این کابینت ها در رنگ های متفاوت ساخته می شوند و با انواع سلیقه ها همخوانی دارد. در مقابل کابینت کلاسیک تداعی کننده سبک روستیک است و از رایج ترین رنگ هایی که در طراحی آن استفاه می شوند می توان به رنگ سفید و قهوه ای اشاره نمود. کابینت مدرن مقاومت بالایی در برابر مواد شوینده و اسیدی دارد و در برابر نم و رطوبت پوسته پوسته نمی شود اما کابینت تمام چوب در صورت جذب آب و رطوبت متورم شده و پوسته می کند و در مقابل مواد اسیدی مقاومت ناچیزی دارد. طول عمر کابینت مدرن نسبت به کابینت کلاسیک بالاتر است. علاوه بر آن کابینت های کلاسیک نیاز به نگهداری و مراقبت دارند اما کابینت های مدرن به دلیل کیفیت بالا و ضد آب بودن نیاز چندانی به اینکار ندارند.
تفاوت مشهود بین کابینت کلاسیک و کابینت مدرن داشتن دربهای ابزار خورده.تاج های بلند وستون های منبت کاری شده است. در طراحی کار کلاسیک تا حد امکان از قرینه سازی استفاده میشود که در کار مدرن امر قرینه سازی به ندرت استفاده میشود. یکی دیگر از تفاوت های کار کلاسیک از مدرن داشتن دربهای کشیده و بلند و داشتن هود های چوبی منبت کاری شده است که این امر باعث میشود زیبایی دو چندان به کار بدهد. از دیگر مشخصه های کار کلاسیک داشتن ویترین های متنوع مشبک وداشتن شیشه های طرح دار می باشد. در آشپزخانه هایی که سبک کلاسیک کابینت اجرا میشود می توان ویترین ها را با ابعاد مختلف در جاهای مختلف مثل ابتدا و انتهای دیوار، دو سمت باکس هود کمد های ایستاده ویترینی وحتی درب های ویترینی داخل اپن اجرا کرد.ولی سبک ویترین در کارهای مدرن کاملا متفاوت است. در کارهای مدرن به جای ویترین از طبقه یا شلف های نوری یا باکس های متنوع نظیر باکس تو در تو، باکس افقی کشیده یا باکس های عمودی استفاده می شود. در کار مدرن بر خلاف کار کلاسیک تمام دیوار پوشیده نمیشود وهمین فضای های خالی بین کابینت ها باعث این امر میشود که کار مدرن نیز همانند کار کلاسیک زیبای منحصر به فرد خود را داشته باشد.

15 تفاوت کابينت کلاسيک ( ممبران - وکيوم - پي وي سي - ابزار خورده و... ) و مدرن (ملامينه - هايگلاس و ... )

کابينت : يک واژه فرانسويست که در ابتدا cabane  به معناي انبار مخفي و رفته رفته در سال 1540 ميلادي به کلمه   cabinet تغيير يافت و در فارسي به معناي گنجه است .

در گذشته و در آشپزخانه هاي قديمي ايراني گنجه هايي وجود داشت که محل نگهداري ظروف و آذوقه بودند ,نماي سنتي گنجه هاي آن زمان هم کارکرد مورد استفاده خود را داشتند و هم سبکي از نماي ايراني , که با گذشت زمان اين گنجه ها جاي خود را به کابينتهايکلاسيک ( سنتي ) دادند. کابينتهايي از جنس چوب که زيبايي چشم گيري داشتند و جنس چوب اين کابينتها , گرمابخش محفل آشپزخانه ها شده بودند.
ست کابينت کلاسيک , کابينت هايي ابزار خورده با دستگيرهايي نقش و نگاردار , داراي حجم زياد را تداعي مي کند.
کابينتهايي که چهارچوب ساختاري آنها قابل رویت است و درهاي آنها معمولا طرحي برجسته دارند و حس زيبايي و شايد هم سلطنتي خاصي را به آشپزخانه ها مي بخشند. بارزترين مشخصه کابينت کلاسيک خلق فضاي صميمي و نوستالژيک آشپزخانه است به اين صورت که نهايتا آشپزخانه اي تمام چوب را براي شما تداعي ميکند.
درب ها و تاج هاي ابزار خورده ي متنوع , سرستون هاي منبت کاري شده و يک نماي تاريخي , مشخصه ي اصلي کابينت هاي کلاسيک است که همچنان پرطرف دار است.
و در مقابل کابينت هاي کلاسيک , کابينت هاي مدرن ( امروزي ) به بازار آمدند , که درست بر خلاف کابينت هاي کلاسيک , با ارتفاعي کم و کاملا کم عرض تر و با درب هايي ساده و تخت ، سبک و شکلي کاملا صنعتي و مدرن را به آشپزخانه ها ميدهند.

امروزه همپاي ديگر صنايع , با پيشرفت علم و تکنولوژي صنعت کابينت سازي هم دچار تغيرات شگرفي شده است. کابينت هايي که از جنس چوب و بعد از آن  ورق فلزي بودند , تبديل به انواع فايبرگلاس ها , ام دي اف ها و انواع پنل هاي چوبي جديد , سنگ هاي کورين و ... شده است.
اما اين پايان کار نيست , چون  با اشباع اذهان و سليقه هاي مردم , باز هم طراحان ايده هاي جديد را از دل گذشته بيرون کشيده و با کمي تغيير در سبک کلاسيک و سنتي , زيباترين , لوکس ترين و گران قيمت ترين نمونه هاي امروزي را ارائه نموده اند. 

حال نگاهي عميق تر به تفاوت بين دو نسل ازکابينت ها (کلاسيک و مدرن) مي اندازيم . تفاوت هايي که در هر سبک، بسيار جذاب ، ديدني و قابل لمس هستند به شرط آنکه هر کدام صرفا سر جاي خود ، مورد استفاده قرار گيرند و نخواهيم در آشپزخانه منزلمان ترکيبي از هر دو سبک را داشته باشيم . در اين صورت به معناي واقعي و زيبايي حقيقي آنها پي مي بريم.

 

کابينت مدرن : هاي گلاس - ملامينه و ...

کابينت کلاسيک : ممبران - وکيوم - روکش PVC و ...

کاملا منظم ، خلوت  

شلوغ ، قديمي (سنتي)  

استفاده از باکس ، شلف يا طبقه به جاي ويترين با يک يا دو شي دکوري

استفاده از ويترين شيشه اي پر از ظروف مورد استفاده 

  معمولا تاج و زيرچراغي ندارد و ميتوان به جاي پاخور از پايه هاي فلزي استفاده کرد

بايد تاج ، پاخور و زيرچراغي حجيم داشته باشد

 رنگ هاي مات وبراق

فقط رنگ هاي مات  

  نور پردازي با نورهاي مخفي ، لامپ هاي LED و نور پردازي از کف  

نورپردازي با استفاده از لوسترهاي بزرگ يا چند منبع نور با سبک قديمي  

  قطعات اضافي ندارد و درکار فقط با قطعات مسطح و تخت مواجه هستيد  

استفاده از قطعات ابزار خورده و حجيم اضافي    

  رنگ هاي پيشنهادي : ساده ، فانتزي با بافت هاي صنعتي  

رنگ هاي معمول : سفيد و هم خانواده هاي قهوه اي  

ايجاد فضايي صنعتي  

يک نمايش چوبي کامل  

  ثقل طراحي در هر قسمتي که فضاي مناسبي براي طراح ايجاد کند مثل کانتر  

  ثقل طراحي ، محل قرارگيري اجاق گاز و هود  

ارتفاع سقف مهم نيست  

براي طراحي اصولي بهتر است ارتفاع سقف بلند باشد  

تنها چيزي که روي سقف ديده ميشود لامپهاي ال اي دي ، باکس هاي تو رفته يا چند لوستر کوچک فانتزي  

سقف  با الوار چوبي ، آويزهاي ظروف (RACK) يا حتی کنده طراحي ميشود

  ترجيحا استفاده از گاز رو ميزي ( گاز صفحه اي )  

  ترجيحا استفاده از اجاق مبله  

  لوازم معمولا سفيد ، سيلور

لوازم و اکسسوري ها با رنگ برنز ، کرم ، مسي ( ظاهر سنتي )  

  هود هاي شيشه اي ، استيل و فلت  

هود مخفي يا  هود هاي ابزار خورده   

  هر روز در حال تغيير است و به آينده متمايل است  

اصالت اين سبک در گذشته و در همان روزهايي ست که در مطبخ فقط غذا طبخ ميشد   

 

کابینت آشپزخانه ,انواع کابینت آشپزخانه ,کابینت ام دی اف (MDF):,کابینت ملامینه,کابینت های گلاس,کابینت ممبران ,کابینت روکش چوب,کابینت چوبی,کابینت های فلزی ,کابینت های پی وی سی ,انتخاب کابینت,رنگ ام دی اف,رنگ کابینت
  • 1397/8/12
  • 30137 نفر

انواع کابینت آشپزخانه و نقش کابینت آشپزخانه در دکوراسیون منزل

کابینت ها عموما عناصری هستند که برای دکوراسیون آشپزخانه امری مهم و ضروری بوده و جلوه ای خاص به آن می بخشند. 09128017005 02155269712
اطلاعات بیشتر
طراحی میز تلویزیون,ساخت میز تلویزیون,میز تلویزیون چوبی
  • 1397/8/14
  • 21514 نفر

آموزش سه روش متفاوت برای ساخت میز تلویزیون

تلویزیون در هر کجای خانه که باشد یکی از کانون‌های اصلی توجه اعضای خانواده و میهمانان است. غالباً نحوه چیدمان دکور و مبلمان در خانه بر اساس محل قرارگیری تلوزیون انجام می‌شود. 09128017005 02155269712
اطلاعات بیشتر
کاربرد ام دی اف,کابینت ام دی اف,ام دی اف آشپزخانه,روش ساخت ام دی اف  ,خصوصیات  ام دی اف, مزایای ام دی اف,معایب ام دی اف,انواع ام دی اف,mdf,ام دی اف
  • 1397/8/15
  • 48136 نفر

ریز مشخصات انواع ام دی اف

انواع مختلف MDFها در دکوراسیون داخلی، کابینت، درب و پنجره، غرفه‌های نمایشگاهی، مبلمان، کف‌پوش‌ها، قفسه‌ها، پارتیشن‌ها، دیوارکوب‌ها، پوشش‌های سقف و موارد دیگر کاربرد دارد. 09128017005 02155269712
اطلاعات بیشتر
کابینت آشپزخانه هایگلاس,کابینت های گلاس,مزایا کابینت های گلاس, قیمت کابینت های گلاس,معایب کابینت های گلاس,کابینت پلی گلاس
  • 1397/8/19
  • 17101 نفر

تمام مشخصات،مزایا و معایب کابینت های گلاس

بدنه این نوع کابینت از جنس ورق‌های «های گلاس» ساخته شده. هایگلاس نوعی MDF است با این تفاوت که روی سطح آن یک لایه روکش پلکسی گلاس پوشانده شده است. 09128017005 02155269712
اطلاعات بیشتر