دکوراسیون آشپزخانه های کوچک ,دکوراسیون آشپزخانه ,جدیدترین دکوراسیون آشپزخانه,دکوراسیون آشپزخانه مدرن,دکوراسیون آشپزخانه مدرن 2018

دکوراسیون آشپزخانه برای آشپزخانه کوچک، شیک، مدرن

  • 1397/10/9
  • 5458 نفر
نکته مهم در نظر گرفتن فضای ذخیره سازی مناسب و کافی است. با داشتن شلف ها و قفسه های مناسب، آشپزخانه شما فضایی باز و آزاد خواهد داشت.

دکوراسیون آشپزخانه های کوچک 

شاید داشتن آشپزخانه بزرگ آرزوی همه خانم‌ها باشد، اما با توجه سبک زندگی آپارتمانی امروزی این امر برای همه امکان‌پذیر نیست. با این وجود با استفاده از نکاتی می‌توان دکوراسیون آشپزخانه های کوچک آپارتمانی را نیز به صورتی چید در که در عین جمع و جور بودن، از فضای آن استفاده بهینه کرده آن را بزرگ‌تر جلوه داد. این نکات شامل موارد زیر می باشند.
۱. آرامش را با آبی روشن به آشپزخانه کوچک خود بیاورید

۲. فضای کوچک آشپزخانه‌تان را با رنگ‌های روشن بزرگ‌تر نشان دهید

۳. با وسایل متعدد، آشپزخانه کوچک خود را زیباتر نشان دهید

۴. با استفاده از نورپردازی مناسب، آشپزخانه‌ای شیک و مدرن داشته باشید

۵. می‌توانید ترکیبی از دکوراسیون مدرن و کلاسیک را در آشپزخانه کوچک آپارتمانی خود داشته باشید

۶. دکوراسیون مشکی را وارد آشپزخانه خود نمایید

۷. از تم سفید با کاغذ دیواری روشن طرح‌دار استفاده کنید

۸. از طرح‌های مدرن و آینده نگرانه استفاده کنید

۹. با ظرافت از رنگ‌های سفید و مشکی در آشپزخانه کوچک خود استفاده کنید

۱۰. از امکانات و وسایل موجود در منزلتان برای طراحی استفاده کنید

۱۱. استفاده از رنگ زرد و سطوح فلزی را فراموش نکنید

۱۲. از طرح‌های کلاسیک دهه پنجاه با رنگ‌های روشن غافل نشوید

۱۳. با استفاده از یک رنگ متفاوت و شاد، آشپزخانه خود را منحصر به فرد نشان دهید

۱۴. می‌توانید از قفسه‌های کتاب به جای کابینت‌بندی استفاده کنید!

۱۵. تا حد امکان آشپزخانه آپارتمانی را ساده نگه دارید

۱۶. از طرح‌های کلاسیک و رنگ‌های شاد و گوناگون، دکوراسیون آشپزخانه های کوچک آپارتمانی را زیباتر کنید

۱۷. با رنگ‌های آبی و سفید و با استفاده از گیاهان سبز، آشپزخانه کوچک خود را دوست داشتنی نشان دهید

۱۸. رنگ‌های معمول و قدیمی را فراموش کنید؛ از رنگ‌های شاد و جدید استفاده کنید

۱۹. با استفاده از نورپردازی مناسب، آشپزخانه کوچک خود را دلبازتر نشان دهید

۲۰. از تم تمام استیل در آشپزخانه آپارتمان خود استفاده کنید

۲۱. با سادگی، فضای آشپزخانه خود را بزرگتر نشان دهید

۲۲. با رنگ سفید آشپزخانه خود را روشن‌تر نشان دهید

۲۳. با رنگ طلایی آشپزخانه خود را پر زرق و برق نشان دهید

۲۴. با تم تمام چوبی، آشپزخانه خود را به سبک ژاپنی‌ها طرحی کنید!

۲۵. با میز و صندلی چوبی و گلدان‌های زیبا، آشپزخانه خود را خودمانی‌تر کنید

۲۶. از کاببینت به عنوان نقطه کانونی آشپزخانه استفاده کنید

۲۷. سبک هنری کوبیسم را وارد دکوراسیون آشپزخانه های کوچک آپارتمانی خود کنید

۲۸. از الگوها و طرح‌های منحصر به فرد در دکوراسیون آشپزخانه استفاده کنید

۲۹. از کابینت‌های کوچک و دوست داشتنی استفاده کنید

۳۰. از طراحی‌های منحصر به فرد در آشپزخانه خود استفاده کنید

۳۱. با رنگ‌های شفاف و طرح‌های هندسی به آشپزخانه منزلتان جلوه دیگری ببخشید

۳۲. آرامش را با آبی روشن وارد آشپزخانه خود کنید

۳۳. کابینت‌های سفید همراه با طرح‌های چوبی، آشپزخانه‌تان را زیباتر نشان خواهد داد

۳۴. با سایه‌ای از رنگ بنفش (نیلک)، همه را مجذوب آشپزخانه خود کنید

۳۵. با یک کار هنری زیبا، آشپزخانه آپارتمانی خود را مدرن‌تر نشان دهید

۳۶. با یک طرح خاص در دل تم سفید آشپزخانه، آن را تبدیل به مکانی فراموش نشدنی کنید

۳۷. با استفاده هوشمندانه از نورپردازی، آن را تبدیل به مکانی اسرارآمیز کنید

۳۸. از رنگ طوسی استفاده کرده و طراحی متفاوتی نسبت به دیگران داشته باشید

۳۹. از طرح‌هایی با رنگ سفید و سیاه استفاده کنید

۴۰. از آویزها به عنوان تزئین و بیشتر کردن فضای آشپزخانه کوچک آپارتمانی استفاده کنید

۴۱. با ترکیب رنگ سفید، آبی و زرد، آشپزخانه خود را به مکانی آرام و در عین حال شاد تبدیل کنید

۴۲. از عناصر مختلف برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه های کوچک آپارتمانی استفاده کنید

۴۳. ایده‌های خلاقانه‌ای جای استفاده از کابینت داشته باشید

۴۴. جسورانه از رنگ آبی در کنار سایر رنگ‌های روشن استفاده کنید

۴۵. وسایل خود را از سقف آشپزخانه آویزان کنید

۴۶. در گوشه‌ای از آپارتمان خود، آشپزخانه‌ای شیک داشته باشید!

۴۷. از رنگ تم آشپزخانه‌تان در سقف آن نیز استفاده کنید

۴۸. از نهایت مدرنیته در دکوراسیون آشپزخانه خود استفاده کنید

۴۹. با رنگ‌ها و شکل‌های متعدد، همه را شیفته آشپزخانه خود کنید

۵۰. اگر فقط به دنبال آشپزی هستید، تنها قسمتی از آپارتمان خود را به عنوان آشپزخانه در نظر بگیرید!

دکوراسیون آشپزخانه کوچک

تمامی خانه های کوچک حتما اتاق های مشخصی مانند آشپزخانه را در خود دارند. بعضی از ما فکر می کنیم که طراحی و تزئین دکوراسیون آشپزخانه بسیار کوچک کار بسیار سخت و طافت فرسایی است و از آنجایی که خود فضا تنگ و گرفته است، نمی تواند زیبا باشد. البته تا جایی این دلیل قابل قبول است اما به هیچ وجه کاملا درست نیست.  زندگی در آپارتمان ها و خانه های کوچک به این معنی نیست که ما دیگر فرصت داشتن دکوراسیون و طرحی شیک، زیبا و مدرن را در اتاق های خانه خود از دست داده ایم. بلکه یک آشپزخانه بسیار کوچک هم می تواند زیبا، جذاب، شیک و البته کاربردی طراحی شود.
به دلیل گران بودن زمین و یا به دلایل مختلف اپارتمان ها و بیشتر خانه های ویلایی را کوچک میسازند و به دلیل کوچک بودن کل خانه فضای کوچکی را برای آشپزخانه در نظر میگیرند و این به یک مشکل برای کسانی که به فکر زیبایی دکوراسیون داخل خانه ی خود هستند تبدیل شده است کسانی که آشپزخانه های کوچکی دارند فکر میکنند انها نمیتوانند یک اشپزخانه زیبا و مرتب داشته باشند اما این یک فکر اشتباه است شما نیز میتوانید اشپزخانه زیبا داشته باشید.برای این کار سعی کنید وسایلی که وجود ان در اشپزخانه لازم و ضروری نیست را حذف کنید و بیشتر وسایلی که مورد نیاز شما است را در اشپزخانه نگه دارید و سعی کنید از کابینت ها ویا میز غذاخوری های کم جا و یا تاشو استفاده کنید.در این مطلب سعی میکنیم کمک کنیم تا یک اشپزخانه زیبا داشته باشید .
برای داشتن دکوراسیونی شیک در آشپزخانه کوچک اولین قدمی که باید بردارید تخمین زدن یا اندازه گیری فضای قابل استفاده در آشپزخانه است. تا جایی که می توانید باید از قرار دادن وسایل غیر ضروری در دکوراسیون آشپزخانه خودداری کنید. لوازمی که برای آشپزخانه تهیه می کنید باید از طراحی مینیمالیستی یا کمینه گرا (ساده و با خطوط صاف) برخوردار باشند. برای ایجاد جذابیت بیشتر می توانید درب های کابینت های آشپزخانه را با دستگیره های منحصر بفرد و زیبا تزئین کنید. این کار بعنوان یک وسیله دکوراتیو شیک هم به حساب می آید و در عین کاربردی بودن هیچ فضایی را هم از آشپزخانه اشغال نمی کند. در نتیجه بهتر است در انتخاب کابینت ها و دیگر لوازم آشپزخانه به سراغ مدل های مدرن و ساده تر بروید.
نکته مهم بعدی در نظر گرفتن فضای ذخیره سازی مناسب و کافی است. با داشتن شلف ها و قفسه های مناسب، آشپزخانه شما فضایی باز و آزاد خواهد داشت. به یاد داشته باشید که در آشپزخانه کوچک همه چیز باید همیشه تمیز و مرتب باشد. برای رنگ دیوار آشپزخانه های کوچک نیز، بهترین گزینه پیش روی شما استفاده از رنگ های روشن است. ترکیب رنگ سفید با رنگ سیاه یا قهوه ای تیره در دکوراسیون آشپزخانه تضاد بسیار زیبایی بوجود می آورد و در عین حال فضای آشپزخانه را دلباز نشان می دهد.

جدیدترین دکوراسیون برای آشپزخانه مدرن

در این بخش محور اصلی توضیحات، آشپزخانه های محبوب و مدرن در سال های اخیر است که گستردگی زیادی هم داشته و شامل موارد زیادی می شوند. رنگ کابینت ها، متریال های مورد استفاده، انواع شلف ها و .... همگی از جمله این موارد هستند که از نظر طراحان و ساکنان یک خانه مورد بررسی قرار گرفته و مد امروزی در دکوراسیون آشپزخانه را به وجود آورده اند. در ادامه با بررسی 9 خانه متفاوت، نتیجه را برای شما توضیح خواهم داد. 

شماره 1 : کابینت های رنگی
به گفته طراحان داخلی، انتخاب رنگ های غیر منتظره در حال حاضر برای دکوراسیون آشپزخانه به کار می رود. رنگ هایی مانند آبی، سبز، سیاه و سفید از جمله پرکاربردترین این رنگ ها بوده و البته بیش تر هم در تنالیته های تیره، مانند تصویر بالا، دیده می شوند. رنگ هایی مانند خاکستری و سفید برای کابینت ها همچنان پیشتاز بوده و در بازسازی ها رایج تر از بقیه هستند. پیشنهاد طراحان برای به کار بردن رنگ های خاص کابینت در این است که تا حد ممکن دیوارهای آشپزخانه ساده در نظر گرفته شده و با کابینت ها رنگ وارد فضا شود. 

شماره 2 : استفاده ا ز سنگ مرمر

دکوراسیون آشپزخانه با سنگ مرمر
معمولا افراد خانه به دنبال یک جلوه جذاب و بی نظیر برای صفحات کابینت آشپزخانه خود می گردند. برای این منظور امروزه سنگ مرمر طبیعی بیش تر از سایرین مورد استفاده قرار گرفته و جذابیت بیش تری را در فضا به وجود می آورد. به خصوص اگر این امکان وجود داشته باشد که صفحه سنگی به صورت کاملا یک دست و بدون هیچ گونه درزی روی کابینت ها نصب شود. البته ممکن است تا حدودی نسبت به سایر متریال ها گران تر تمام شود اما دوام بالا و مقاوت در برابر آب و لکه ها ارزش این هزینه زیاد را خواهد داشت. این سنگ هیچ گاه از مد نمی افتد و برای یک آشپزخانه مدرن و امروزی کاملا مناسب است.

شماره 3 : نصب شلف های باز
در طراحی های امروزی، دکوراتورها بر این عقیده هستند که استفاده از شلف های باز می توانند فضای یک آشپزخانه را دلبازتر و با کیفیت تر نشان بدهند. چیدمان صحیح در این قفسه ها، نه تنها باعث شلوغی و بهم ریختگی آشپزخانه نمی شود بلکه می تواند نظم و ترتیب خوبی را به افراد القا نماید. به طور مثال در یک آشپزخانه با تنالیته های رنگی خنثی، وجود شیشه های رنگی حبوبات و آجیل، طراحی مینیمال بسیار جذابی را خلق خواهد کرد. همچنین ادامه یافتن شلف ها تا نزدیکی سقف به بزرگ تر نشان داده شدن آشپزخانه کمک زیادی می کند.

شماره 4 : استفاده از وسایل استیل 
در آشپزخانه های امروزی وسایل استیل طرفداران بسیار زیادی را به سمت خود جذب کرده اند. زیرا این وسایل دارای خطوط صاف و یکدستی بوده که باعث می شود به راحتی در کنار سایر وسایل قرار بگیرند و هم خوانی خوبی با کل فضای آشپزخانه داشته باشند. برای به کار بردن این وسایل می توان فضای کلی را به صورت ساده و خنثی نگه داشته و فقط ماشین لباسشویی، یخچال و گاز را استیل انتخاب نمود. این متریال تقریبا هم برای سبک های سنتی و هم برای سبک های مدرن قابل استفاده خواهد بود.

شماره 5 : وجود تکنولوژی
حضور تکنولوژی در آشپزخانه فقط به داشتن وسایل مدرن محدود نمی شود، بلکه در مورد استفاده راحت تر از وسایل نیز ظاهر می شود. یکی از مواردی که از اهمیت بالا برخوردار بوده ، جانمایی صحیح پریزها و کابل ها برای استفاده روزانه افراد خانه در آشپزخانه است. از آن جایی که این محیط با آب، رطوبت و مواد غذایی سروکار داشته و همین می تواند تهدید جدی برای وسایل الکتریکی باشد، در نتیجه باید در هنگام طراحی، به همه این موضوعات فکر شده و راحت ترین و امن ترین راه حل ها به کار برود. 

شماره 6 : وجود نور
از نظر طراحان و کاربران، نور مهم ترین عنصر یک آشپزخانه است. هرچند که چراغ ها و لوسترها و به طور کلی نورپردازی تاثیر بسیار زیادی بر کیفیت فضای آشپزخانه خواهد گذاشت، اما در نهایت نور طبیعی می تواند همه چیز را تغییر بدهد. بنابراین بهتر است تا جای ممکن از پنجره و نور طبیعی در فضای آشپزخانه بهره ببرید.

شماره 7 : آشپزخانه سفید 
آشپزخانه با رنگ سفید یکی دیگر از گزینه هایی است که امروزه در طراحی این فضا مد شده و تعداد بسیار زیادی از افراد هستند که رنگ سفید را برای کابینت ها و دیوارهای آشپزخانه خود ترجیح می دهند. البته طراحان پیشنهاد می کنند که با استفاده از کاشی های بین کابینتی، با طرح و بافت و یا رنگ متفاوت، فضا را در عین سفید بودن از یکنواختی خارج نمایید. رنگ سفید از جمله رنگ هایی است که هم برای سبک کلاسیک و هم برای سبک های مدرن و مینیمال قابل استفاده است و شما به راحتی می توانید از وسایل و اکسسوری های سفید رنگ در کنار کابینت ها و دیوارهای به همین رنگ کمک بگیرید.

شماره 8 : به کار بردن فلزات
انواع مختلف فلزها در فضای آشپزخانه می توانند جذابیت زیادی را به وجود بیاورند. معمولا طراحان برای این کار از برنز، برنج و مس استفاده کرده و در قسمت های مختلف آن ها را به کار می گیرند. از جمله مزیت های این فلزات در این است که با انواع سبک ها و رنگ ها هم خوانی پیدا می کنند و در فضای مرطوب نیز دوام بالایی از خود نشان می دهند.

دکوراسیون آشپزخانه مدرن 2018

دکوراسیون آشپزخانه مدرن

در طراحی آشپزخانه قبل از اینکه به نتیجه ای مطلوب برسیم باید برای خیلی چیزها برنامه ریزی کرده و خیلی چیزهای دیگر را در نظر داشته باشیم. بیشتر مواقع وجود راه ها و ایده های زیاد موجب سردرگمی ما می شوند.
در طراحی آشپزخانه قبل از اینکه به نتیجه ای مطلوب برسیم باید برای خیلی چیزها برنامه ریزی کرده و خیلی چیزهای دیگر را در نظر داشته باشیم. بیشتر مواقع وجود راه ها و ایده های زیاد موجب سردرگمی ما می شوند. مثلا انتخاب سنگ یا صفحه روی کابینت خودش حکایتی جدا دارد، با وجود مدل های شیک چوبی، فلزی، کوارتزی، کورین و گرانیتی انتخاب مدل نهایی کاری سخت و چالش برانگیز است. از آنجایی که هماهنگی و هارمونی در دکوراسیون آشپزخانه حرف اول را می زند، در استفاده از مواد، رنگ ها و فرم های بکار رفته در دیزاین آشپزخانه باید بیش از هر جای دیگری دقت کنید. بررسی ایده های جدید در طراحی داخلی می تواند تا حدودی از این سردرگمی کم کند، در ادامه با این ایده ها آشنا می شویم.

برای اینکه از ایده های جدید استفاده کنید باید ذهنی باز و پذیرا داشته و قانون مشخصی برای خود تعیین نکنید، با این کار فقط خود را محدود کرده و راه های دریافت الهام های جدید و جالب را می بندید. برای استفاده از ایده های جدید و خلاقانه ابتدا باید آنها را امتحان کنید. شاید از سبک و طرحی خوشتان نیاید اما این طرح و سبک واقعا مناسب فضا و دیزاین آشپزخانه شما باشد. برای مثال مدل کابینت های شیشه ای کمی زیادی در دکوراسیون خودنمایی می کنند و امروزه خیلی کم مورد استفاده قرار می گیرند. به همین خاطر استفاده از چنین کابینت هایی در آشپزخانه می تواند کاملا جدید، جالب و شیک بنظر برسد.

برای آشپزخانه های سنتی و قدیمی پیدا کردن ایده های جدید در طراحی آشپزخانه نسبت به مدل های مدرن و امروزی کمی سخت تر است. یکی از ایده های جالب برای دکوراسیون های آشپزخانه، استفاده از طرح های سنتی و مدرن در کنار یکدیگر است، مثلا در آشپزخانه های مدرن، از کابینت های چوبی شیشه ای استفاده می شود که مناسب آشپزخانه های سنتی هستند. یا اینکه در کنار طرح های کلاسیک و سنتی از روکابینتی های مدرنی مانند سنگ مرمر یا کابینت های چوبی صاف و بدون حاشیه اما با بافت طبیعی غنی استفاده می شود.

ایده های جدید در طراحی آشپزخانه فقط شامل کابینت ها نمی شود، خیلی چیزهای دیگر هم وجود دارد که می توان برنامه های خاصی برای آنها داشت. اما قبل از اینکه بروی جزئیات و چیزهای کوچک تمرکز کنید، ابتدا کمی تامل کرده و درباره موادی که می خواهید استفاده کنید تصمیم گیری کنید. مثلا دیوار پشت ظرفشویی یا دیوار بین کابینتی تزیین شده با سنگ مرمر خیلی شیک و لوکس است و بعلاوه هیچ وقت کهنه نشده و از مد نخواهد افتاد، می توانید این طرح را با روکابینتی سنگ مرمر یا چوب طبیعی و ام دی اف به زیبایی ترکیب کنید.
آنهایی که فضای آشپزخانه شان تاریک و تنگ است، یقینا به دنبال راهی برای روشن و دلباز نشان دادن فضای تاریک می گردند. استفاده ترکیبی از کابینت های شیشه ای در کنار قفسه های باز و آزاد تا حد زیادی این مشکل را حل می کند. البته سیستم نورپردازی برای چنین فضایی اهمیتی دوچندان پیدا می کند، در فضاهای تاریک باید با استفاده از نورهای لطیف و آرام، حالتی شبیه به نور طبیعی روز را در داخل آشپزخانه ایجاد کنید. استفاده از سیستم نورپردازی مخفی آشپزخانه می تواند یکی از راه های کارآمد و جذاب برای فضاهای تاریک و بسته باشد.

طراحی فضایی مناسب برای ذخیره سازی لوازم عمدتا مهم ترین قسمت برنامه ریزی دیزاین آشپزخانه است. برای پیدا کردن نقشه ای عالی، باید طرح های زیادی را امتحان کنید تا دقیقا آنچه نیاز دارید را پیدا کنید. همچنین باید برای سایر جزئیات در طراحی آشپزخانه که ربطی به فضای ذخیره سازی و کابینت ها ندارند هم برنامه مشخصی داشته باشید. برای مثال یکی از ایده های جدید در طراحی آشپزخانه های امروزی، استفاده کابینت مخصوص یخچال یا سایر وسایل بزرگ مثل ماشین لباسشویی، ظرفشویی و مایکروویو است. چنین طرح هایی خصوصا در آشپزخانه های کوچک خیلی شیک و کارآمد هستند.

10 ترفند برای دکوراسیون آشپزخانه که هیچوقت از مد نمیفتند

دکوراسیون آشپزخانه هایی که همیشه روی مد هستند، همواره قابل توجه بوده است، بخصوص امروزه که دنیای مد و ترندهای رو به رشدش به سرعت در حال تغییر است، به همین منظور در این مطلب شما را با 10 دکوراسیون آشپزخانه مدرن که همواره روی مد هستند آشنا کرده ایم.
آشپزخانه: آشپزخانه از جمله فضاهایی است که طراحی صحیح و مناسب آن ، می تواند تاثیر مثبتی روی افراد ساکن در آن خانه داشته باشد. از طرفی بسیاری از ترفندهایی که باب روز هستند، عمر کوتاهی داشته و بعد از مدتی کنار گذاشته می شوند . بنابراین در این مطلب ترفندهایی را به شما معرفی کرده ایم که ماندگار و همگام با زمان هستند . با ما همراه باشید.

استفاده از گاز های رومیزی در آشپزخانه های امروزی

امروزه استفاده از گازهای برقی و گازهای رومیزی محبوبیت بسیاری پیدا کرده اند . از جمله دلایل محبوبیت این گازها می توان به سرعت ، امنیت و زیبایی اشاره کرد. یکی دیگر از صفات مثبت این گازها ، گرمای کمی است که هنگام پخت و پز تولید می کنند و محیط و سطوح را هم چنان خنک و قابل لمس باقی می گذارند. از طرفی ، چون به استفاده از هود بزرگ نیاز ندارند ، فضای کم تری در آشپزخانه اشغال شده و دست طراح برای پیاده کردن ایده های خلاقانه باز است.

عدم کور کردن پنجره ها در آشپزخانه های امروزی

سعی کنید آشپزخانه را از انزوا درآورده و تا آن جا که می شود با بازشوها و به عبارتی پنجره ها ، فضا را زنده کنید . ایجاد بازشوهای بیش تر در آشپزخانه ، آشپزی را راحت تر و میل به خوردن و جمع شدن افراد خانواده را در هنگام صرف وعده های غذایی افزایش می دهد. از طرفی این گونه طراحی ها ماندگار خواهند بود.

انتخاب کانترهای خاص در آشپزخانه های امروزی

جهت طراحی آشپزخانه ، استفاده از یک کانتر منحصر به فرد کفایت می کند . زیرا در این صورت عبور نور به سایر بخش ها راحت تر صورت خواهد گرفت و فضا پر نورتر خواهد بود.

نورپردازی مناسب  در آشپزخانه های امروزی

به لطف تکنولوژی، امروزه شاهد نورپردازی های خلاقانه تر و هوشمندتری هستیم . لامپ های نسل جدید با توجه به مصرف کم تر و عمر طولانی تر نسبت به لامپ های هالوژن و فلورسنت و نیز طرح های خلاقانه تر ، انتخاب ایده آلی برای استفاده در چنین فضاهایی هستند.

انتخاب رنگ سفید برای  آشپزخانه های امروزی

آشپزخانه های سفید رنگ هیچ گاه از مد نخواهند افتاد . با در نظر گرفتن رنگ کف و کاشی ها و سایر المان های موجود در فضا ، سعی کنید ترکیب بی نظیری را با رنگ سفید خلق کنید.

انتخاب کابینت های جادار در آشپزخانه های امروزی

به کارگیری کشوهای جادار و عمیق در آشپزخانه ، انبارکردن و آشپزی را راحت تر خواهند کرد. از طرفی وسایل آشپزخانه دسته بندی شده و فضایی منظم تر و تمیزتر خواهید داشت.

استفاده کمتر از کابینت های بسته

در یک کلام : کم تر بیش تر است. به جای اشغال فضا با کابینت های کم مصرف ، آشپزخانه را به صورت باز طراحی کرده و با قرار دادن پنجره فضا را دلنشین تر کنید . در صورتی که برای نمایش آثار زینتی نیاز به فضای بیش تری دارید ، با نصب قفسه ها این مشکل را حل کنید .

استفاده از خطوط افقی در طراحی آشپزخانه های امروزی

در کنار به کارگیری عناصر شاخص و چشم گیر ، از خطوط افقی استفاده کنید . یک راه ساده برای استفاده از این ترفند ، طراحی کابینت های بدون فاصله در راستای افقی است.

استفاده از کفپوش چوبی برای آشپزخانه

چوب به جز زیبایی ، به فضای آشپزخانه گرما و انرژی می بخشد . از طرفی متریال چوب به راحتی با سبک های مختلف سازگار است . لازم به ذکر است ، می توانید از متریال های طرح چوب جهت ماندگاری بیش تر بهره ببرید.

استفاده از سینک های بزرگ در آشپزخانه های امروزی

وقتی در مورد سینک صحبت می کنیم ، مهم ترین نکته عملکرد و کارایی آن است . استفاده از سینک های یک لگنه ، فضای لازم برای شستن ظرف ها و قرارگیری ظروف و ماهیتابه های بزرگ را فراهم کرده و از طرفی طراحی بسیار شیک و زیبایی نیز دارند.

انواع دکوراسیون آشپزخانه متناسب با شکل ظاهری آن

به صورت کلی شش مدل دکوراسیون مخصوص آشپزخانه وجود دارد. شایان ذکر است که این شش مدل متناسب با اضلاع دیوار آشپزخانه، ابعاد آن و نوع سبک آشپزخانه قابل تغییر هستند. مدل های دکور آشپزخانه شامل مدل جزیره، شبه جزیره، L شکل، U شکل، گالری و راهرویی می باشند. توصیه متخصصان دکوراسیون داخلی ساختمان این است که حتما امر دکوراسیون آشپزخانه را خصوصا برای آشپزخانه های کوچک جدی بگیرید، در این صورت شما وسایل آشپزخانه از قبیل گاز، یخچال و سایر وسایل مورد نیازتان را متناسب با اندازه آشپزخانه خریداری خواهید کرد. در نتیجه فضای آشپزخانه با انتخاب نامناسب تجهیزات آشپزخانه محدود نمی شود و فضای کافی برای باز و بسته شدن درب این وسایل از جمله یخچال، فر و ... و تردد در این فضا وجود دارد.

دکوراسیون آشپزخانه های کوچک مدل راهرویی

یکی از چالش برانگیزترین دکوراسیون های آشپزخانه، چیدمان آشپزخانه‌های کوچک و باریک یا همان مدل راهرویی است. در این مدل دکوراسیون آشپزخانه همه تجهیزات مهم آشپزخانه اعم از یخچال، فرگاز و ... در یک سمت قرار می گیرند. در مدل راهرویی مسیر باریکی برای تردد در آشپزخانه وجود دارد. که به همین علت این مدل به نام دکوراسیون راهرویی معروف شده است. شما می توانید از انواع کانتر و سایر وسایل با رنگ های دلخواه در این مدل استفاده نمایید.

مدل جزیره در دکوراسیون آشپزخانه های کوچک

از آن جایی که ما در آشپزخانه های کوچک با مشکل کمبود فضا مواجه هستیم، انتخاب مدل دکوراسیون آشپزخانه جزیره نیز مانند مدل راهرویی، می تواند یکی دیگر از بهترین گزینه های انتخابی برای این نوع آشپزخانه‌ها باشد. به این علت که تنها با قرار گرفتن یک جزیره در وسط آشپزخانه شما هم می توانید یک دکور شیک داشته باشید و هم می توانید از این جزیره استفاده ‌های دیگری از جمله، استفاده از آن به عنوان میز غذا خوری، قرار دادن گاز بر روی جزیره، قرار دادن سینک بر روی جزیره و مصارف دیگر داشته باشید.
مدل های دکوراسیون های جزیره و راهرویی مدل هایی هستند که بیشتر برای دکوراسیون آشپزخانه های کوچک مورد استفاده قرار می گیرند. اما این موضوع بدین معنا نیست که از دیگر مدل ها نمی توان برای دکوراسیون آشپزخانه های کوچک استفاده کرد. اما نکته قابل توجه این است که مدل های دیگر فضای بیشتری را در آشپزخانه تصرف کرده و فضای آزاد باقی مانده نسبت به مدل های راهرویی و جزیره کمتر می باشد.

سایر مدل‌های آشپزخانه از جمله L شکل و U شکل

مدلهای دیگر چیدمان آشپزخانه از جمله L شکل و U شکل عموما برای آشپزخانه‌های کوچک مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. با این حال انتخاب دکوراسیون آشپرخانه مانند دکوراسیون داخلی سایر اجزای خانه، امری سلیقه ای است. نکته حائز اهمیت در دکوراسیون آشپزخانه، توجه به مثلث کارایی در آشپزخانه است. یعنی ارتباط بین محیط آماده سازی غذا، محل شستشو یا همان سینک و محل طبخ. در شکل زیر ابعاد مثلث کارایی در هریک از مدل‌های دکوراسیون آشپزخانه نشان داده شده است.
 

کابینت آشپزخانه ,انواع کابینت آشپزخانه ,کابینت ام دی اف (MDF):,کابینت ملامینه,کابینت های گلاس,کابینت ممبران ,کابینت روکش چوب,کابینت چوبی,کابینت های فلزی ,کابینت های پی وی سی ,انتخاب کابینت,رنگ ام دی اف,رنگ کابینت
  • 1397/8/12
  • 30139 نفر

انواع کابینت آشپزخانه و نقش کابینت آشپزخانه در دکوراسیون منزل

کابینت ها عموما عناصری هستند که برای دکوراسیون آشپزخانه امری مهم و ضروری بوده و جلوه ای خاص به آن می بخشند. 09128017005 02155269712
اطلاعات بیشتر
طراحی میز تلویزیون,ساخت میز تلویزیون,میز تلویزیون چوبی
  • 1397/8/14
  • 21515 نفر

آموزش سه روش متفاوت برای ساخت میز تلویزیون

تلویزیون در هر کجای خانه که باشد یکی از کانون‌های اصلی توجه اعضای خانواده و میهمانان است. غالباً نحوه چیدمان دکور و مبلمان در خانه بر اساس محل قرارگیری تلوزیون انجام می‌شود. 09128017005 02155269712
اطلاعات بیشتر
کاربرد ام دی اف,کابینت ام دی اف,ام دی اف آشپزخانه,روش ساخت ام دی اف  ,خصوصیات  ام دی اف, مزایای ام دی اف,معایب ام دی اف,انواع ام دی اف,mdf,ام دی اف
  • 1397/8/15
  • 48138 نفر

ریز مشخصات انواع ام دی اف

انواع مختلف MDFها در دکوراسیون داخلی، کابینت، درب و پنجره، غرفه‌های نمایشگاهی، مبلمان، کف‌پوش‌ها، قفسه‌ها، پارتیشن‌ها، دیوارکوب‌ها، پوشش‌های سقف و موارد دیگر کاربرد دارد. 09128017005 02155269712
اطلاعات بیشتر
کابینت آشپزخانه هایگلاس,کابینت های گلاس,مزایا کابینت های گلاس, قیمت کابینت های گلاس,معایب کابینت های گلاس,کابینت پلی گلاس
  • 1397/8/19
  • 17103 نفر

تمام مشخصات،مزایا و معایب کابینت های گلاس

بدنه این نوع کابینت از جنس ورق‌های «های گلاس» ساخته شده. هایگلاس نوعی MDF است با این تفاوت که روی سطح آن یک لایه روکش پلکسی گلاس پوشانده شده است. 09128017005 02155269712
اطلاعات بیشتر