کابینت پی وی سی,مزایا کابینت پی وی سی,معایب کابینت پی وی سی,کاربرد کابینت پی وی سی,قیمت کابینت پی وی سی

کابینت پی وی سی (PVC) چیست؟

  • 1398/10/30
  • 6440 نفر
کابینت پی وی سی نوعی از کابینت آشپزخانه است که از پلاستیک فشرده ساخته شده است.یکی از کاربردهای اصلی کابینت آشپزخانه پی وی سی برای مکان هایی است که استفاده آب در آنجا زیاد بوده و امکان پوسیدگی در کابینت وجود دارد.

کابینت پی وی سی نوعی از کابینت آشپزخانه است که از پلاستیک فشرده ساخته شده است. پی وی سی (PVC) نوعی پلاستیک فشرده است که با ورق های نسبتاً ضخیمی که دارد یعنی بین ۱٫۵ تا ۲ سانتی متر یکی از بهترین نوع کابینت های اشپزخانه است. یکی از کاربردهای اصلی کابینت آشپزخانه پی وی سی برای مکان هایی است که استفاده آب در آنجا زیاد بوده و امکان پوسیدگی در کابینت وجود دارد. (PVC)مخفف کلمه ی پلی وینیل کلراید می باشد و از اعضای خانواده پلیمرها و کوپلیمرها است. که تمام آنها دارای گروه مشترک وینیل (-CH2-CH) هستند. این پلیمر ترموپلاستیک در دو نوع سخت و انعطاف پذیر ساخته می شود.
کابینت آشپزخانه پی وی سی ضد آب بوده و در برابر آب از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. بر خلاف بسیاری از دیگر مدل های کابینت که اگر در معرض آب قرار بگیرند پوسته پوسته می شوند اما کابینت آشپزخانه پی وی سی دارای دوام بالایی در برابر رطوبت هستند. از همین خاصیت و ویژگی است که سازندگان کابینت استفاده می کنند و در صنعت کابینت، پی وی سی را در ساخت بدنه اطراف سینک ظرفشویی استفاده می کنند. همچنین پی وی سی دارای طول عمر بالا بوده و چه برابر مواد قلیایی و اسیدی مقاومت بالایی دارد و تمیز کردن کابینت های پی وی سی نسبت به دیگر کابینت ها آسان تر است.از دیگر خصوصیات و ویژگی های کابینت آشپزخانه پی وی سی وزن سبکی است که دارند و بسیار سریعتر و راحت تر از دیگر انواع کابینت ها نصب می شوند.

مزایای کابینت پی وی سی (PVC):
طراحی و ساخت کابینت با پی وی سی یکی از ایده های نوین در صنعت کابینت سازی است زیرا این ماده مقاومت و طول عمر بسیار بالایی دارد، از این رو مورد استقبال اکثر صاحب خانه ها قرار گرفته است. از جمله مزایای این مدل کابینت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. مقاومت در برابر حشرات موذی مانند موریانه
  2. مراقبت از کابینت پی وی سی آسان است
  3. برای رطوبت و گرما حکم عایق را دارد
  4. عدم پوسته پوسته شدن و مقاوم در برابر رطوبت
  5. چگالی ورق های پی وی سی پایین است، به همین دلیل وزن آن ها سبک است.
  6. این مدل کابینت نیازی به نگهداری و مراقبت ندارد زیرا بسیار با دوام است.
  7. در برابر حرارت مقاومت بالایی دارد، از این رو می توان آن را در مجاورت اجاق گاز نصب نمود.
  8.  نصب این کابینت در مقایسه با کابینت تمام چوب راحت تر و با سرعت بالاتری انجام می شود.
  9. دوام و طول عمر پی وی سی نسبت به چوب بالاتر است.
  10. کابینت PVC، 100% ضد آب است و نم و رطوبت نمی تواند زیبایی و مقاومت آن را از بین ببرد.
  11. ضد خش است و در برابر ضربه مقاوم می باشد.

کابینت پی وی سی

معایب کابینت پی وی سی (PVC):
کابینت آشپزخانه PVC در کنار محاسن و ویژگی های منحصر بفردی که دارد، معایبی نیز دارد که در زیر به آن اشاره می کنیم:

  1. هزینه نسبتاً زیاد پی وی سی (PVC) در مقایسه با کابینت ام دی اف
  2. تنوع رنگ و طرح محدود
  3. یکی از عیوب ورق های پی وی سی تجزیه ناپذیری آنها و آسیب رسانی به محیط زیست میباشد. این متریال از جنس پلاستیک است و به محیط زیست آسیب میزند.

قیمت کابینت پی وی سی
اگر می خواهید یک کابینت خوب و درجه یک داشته باشید باید هزینه بیشتری هم بپردازید. کابینت های پی وی سی قیمت های مختلقی دارند. علاوه بر قیمت خود متریال کابینت پی وی سی اینکه چه شخصی این کابینت راساخته باشد نیز یک عامل مهم و تعیین کننده برای قیمت کلی کابینت پی وی سی است. قیمت دقیق برای یک کابینت بر اساس طراحی، جزئیات اجرا و دستمزد کابینت ساز حرفه ای، تعیین می کند. متریال پی وی سی، نسبتا گران قیمت است برای همین معمولا بر حسب ضرورت، در منازل و سایر فضا ها استفاده می شود. شاید خیلی مقرون به صرفه نباشد که تمام آشپزخانه خود را با کابینت آشپزخانهPVC  کابینت کنید، مگر اینکه به این کار تمایل داشته باشید و یا بر حسب موقعیت لازم باشد که تمام کابینت های آشپزخانه تان را از این متریال انتخاب کنید.

🔔 حتما بخوانید: کابینت بدون دستگیره

کاربرد کابینت PVC  در دکوراسیون داخلی منازل
معمولا کل کابینت های آشپزخانه را از جنس پی وی سی نمی سازند اما، کابینت آشپزخانه PVC به دلیل خاصیت نفوذ ناپذیری نسبت به رطوبت، در مکان های بسیار زیادی کاربرد دارد. کابینت های زیر سینک ظرف شویی از جمله جاهایی ست که معمولا از جنس پی وی سی ساخته می شود تا کمتر در معرض خرابی ناشی از نفوذ آب قرار گیرند. علاوه بر آن، روشویی های کابینتی، کمد های داخل حمام، کمد های رختکن در استخر ها، کمد های آزمایشگاه ها و یا هر جای دیگری که در معرض نفوذ رطوبت قرار دارد، با کابینت پی وی سی، پوشش داده می شود.

 

کابینت پی وی سی


رو کابینتی از جنس PVC
مقاومت و ویژگی های متمایز ورق پی وی سی از جمله نفوذ ناپذیری نسبت به آب، سبک وزن بودن، مقاومت در برابر حرارت و استقامت به حرارت، باعث شده از این متریال در ساخت رو کابینتی استفاده شود اتفاقا یکی از رایج ترین انواع آن نیز باشد.
رنگ بندی کابینت PVC آشپزخانه  
در سال های گذشته، ورق پی وی سی تنها در رنگ سفید تولید می شد اما پیشرفت تکنولوژی در سال های اخیر، تنوع ساخت و رنگ ورق پی وی سی را افزایش داده است و می توان کابینت های متنوعی را با متریال پی وی سی، طراحی و تولید نمود. با این وجود، هنوز هم تنوع رنگ کابینت آشپزخانه PVC با محدودیت مواجه است و نسبت به تنوع رنگ کابینت ام دی اف یا هایگلاس در درجه ی پایین تری رتبه بندی می شود.
کابینت آشپزخانه PVC  مات یا براق
لایه پی وی سی در هر رنگی که تولید شود، می تواند مات یا براق باشد. همان طور که می دانید انواع براق آن، بازتاب نور بیشتری دارند و به همین علت ممکن است از جذابیت بیشتری برخوردار باشند. همچنین نحوه ی تمیز کاری آن، آسان تر خواهد بود. در عین حال کابینت های پی وی سی مات هم جذابیت های بسیاری دارند و طرفداران خاص خود را دارند.

🔔 حتما بخوانید: کابینت براق

کاربرد کابینت آشپزخانه PVC  در آشپزخانه های بزرگ و کوچک
در انتخاب کابینت آشپزخانه PVC سایز و متراژ فضای آشپزخانه چندان حائز اهمیت نیست. به بیان دیگر شما می توانید هر فضایی، با هر متراژی که دارید را با کابینت PVC پوشش دهید. اما باید قانون کلی دکوراسیون منزل را رعایت کنید. به این صورت که اگر متراژ آشپزخانه تان کوچک است از رنگ های روشن کابینت آشپزخانه استفاده کنید تا فضای دلبازتری را تجربه کنید. اما اگر فضای آشپزخانه تان بزرگ است، می توانید از رنگ های تیره هم استفاده کنید.
کابینت آشپزخانه PVC  و سیستم نور دهی به آشپزخانه
به طور عمومی از هر متریالی که برای ساخت کابینت آشپزخانه استفاده می کنید، باید به میزان نورگیری محیط توجه داشته باشید. انتخاب رنگ کابینت، متاثر از میزان نوری ست که آشپزخانه شما دریافت می کند. این قاعده برای کابینت آشپزخانه PVC نیز باید رعایت شود. بدین معنی که اگر آشپزخانه شما نورگیری خوبی دارد و متراژ آن بزرگ است می توانید از رنگ های روشن و تیره برای کابینت خود استفاده کنید. اما اگر میزان نورگیری آشپزخانه کم است و یا پنجره ای در آشپزخانه تعبیه نشده، نباید از رنگ های تیره کابینت آشپزخانه PVC استفاده کنید چرا که باعث تیرگی و خفگی فضای عمومی آشپزخانه خواهد شد.

 

کابینت پی وی سی


انتخاب کمد PVC برای روشویی سرویس بهداشتی
 انتخاب یک کمد سرویس بهداشتی مناسب به عنوان ضروری ترین وسیله و تجهیزات در حمام و سرویس بهداشتی الزامی به نظر می رسد. کابینت های سرویس بهداشتی در ابعاد، اشکال متفاوت و از متریال های مختلف ساخته و به بازار عرضه می شوند و شما می توانید متناسب با سبک دکوراسیون سرویس بهداشتی خود، نمونه مناسب با رنگ دلخواه را خریداری کرده و در حمام یا دستشویی نصب کنید.
یکی از دلایل استفاده از کمد روشویی، بهداشت است. محیط سرویس‌ های بهداشتی منبعی از هزاران میکروب بوده و با هر بار عمل فلاش تانک تعداد زیادی از این میکروب‌ ها تا شعاع چند متری اسپری می‌گردد. بنابراین استفاده از کابینت‌ سرویس بهداشتی پی‌وی‌سی (PVC) در سرویس بهداشتی از بروز ارگانیسم‌های خطرناک ازجمله : استرپتوکوکسی ، ای کولی و استافیلاکوکسی جلوگیری می کند. کمدهای سرویس بهداشتی صد در صد پی وی سی در برابر رطوبت، نم و بخار مقاوم می باشند و  نظافت آنها به دلیل نوع پوشش روکش به راحتی انجام پذیر است. صفحات رویه کمد سرویس بهداشتیPVC  از جنس کوآرتز می باشند، که کاملا ضد خش و آنتی باکتریال هستند و ضمنا در برابر مواد شوینده بسیار مقاومند.

کابینت هایگلاس,کابینت های گلاس ,کابینت آشپزخانه هایگلاس,کابینت هایگلاس آشپزخانه
  • 1398/8/29
  • 11031 نفر

کابینت هایگلاس آشپزخانه

در بین تمام کابینت های موجود، کابینت هایگلاس آشپزخانه علاوه بر لوکس و شیک بودن ، بدلیل خاصیت منعکس کننده وبراق بودن به نوعی منبع نور در آشپزخانه به شمار میرود. خاصیت بازتابی کابینت هایگلاس تاثیرزیادی بر زیبایی آشپزخانه ها‌ میگذارد.
اطلاعات بیشتر
کابینت روکش چوب,رنگ کاری روکش چوب,انواع روکش چوب کابینت,اجزای کابینت روکش چوب
  • 1398/9/27
  • 9386 نفر

کابینت روکش چوب چیست؟

کابینت یکی از فاکتورهای ضروری آشپزخانه میباشد که حضور آن باعث ایجاد نظم و ترتیب در فضای آشپزخانه میشود.کابینت روکش چوب یکی از بهترین کابینت های موجود در بازار است که به دلیل گران قیمت بودن کابینت های تمام چوب مورد استفاده قرار میگیرند و میتوانند جایگزین مناسبی برای کابینت های تمام چوب شوند.
اطلاعات بیشتر
کابینت ریلی,مزایای کابینت ریلی,خرید کابینت ریلی,انواع ریل های کابینت ریلی
  • 1398/10/2
  • 12383 نفر

کابینت ریلی چیست؟

کابینت ها از اجزای مهم محیط هایی نظیر آشپزخانه و یا حمام به شمار می روند. امروزه با توجه به اینکه فضای آشپزخانه ها به صورت اپن یا باز طراحی می شوند، کابینت ها می توانند در زیبایی این محیط نقش مهمی داشته باشند. کابینت های ریلی قفسه ها و کمدهایی هستند که برای نگهداری و جاسازی لوازم مورد نیاز بسیار کاربرد دارند.
اطلاعات بیشتر
کابینت رومی،,رنگ بندی کابینت رومی,نگهداری از کابینت رومی,عوامل موثر بر قیمت کابینت رومی
  • 1398/10/30
  • 13679 نفر

کابینت رومی چیست؟

کابینت های رومی دارای طراحی شیک و منحصر به فردی هستند و برای آشپزخانه با سبک دکوراسیون کلاسیک می توانند انتخاب ایده آل و مناسبی باشند. این مدل کابینت ها می توانند به فضای آشپزخانه شما روح و نشاط ببخشند و علاوه بر این فضای آشپزخانه با مدل کابینت رومی باشکوه و جذاب تر به نظر می رسد.
اطلاعات بیشتر