طراحی کابینت ممبران،مزایا و معایب و رنگ های کابینت ممبران

کابینت ممبران,ساخت کابینت ممبران ,مزایای کابینت ممبران,معایب کابینت ممبران,کابینت ممبران مدرن,کابینت ممبران لوکس,طراحی کابینت ممبران,رنگ کابینت ممبران

طراحی کابینت ممبران،مزایا و معایب و رنگ های کابینت ممبران

  • 1397/9/5
  • 13844 نفر
ممبران یا وکیوم در واقع نوعی روکش PVC است که برروی متریال های مختلف مثل ام دی اف، چوب یا نئوپان کشیده می شود.

نمونه کار کابینت ممبران راش ام دی اف

کابینت ممبران

کابینت ممبران چیست؟

ممبران یا وکیوم در واقع نوعی روکش PVC است که برروی متریال های مختلف مثل ام دی اف، چوب یا نئوپان کشیده می شود.ممبران بیشتر برروی ام دی اف mdf کشیده میشود. به این صورت که روی این متریال در صورت نیاز از قبل ابزار زده شده و طرح مورد نظر کار شده و به چسب و رزین آغشته شده و سپس به کمک تکنولوژی مخصوصی، روکش ممبران برروی اون کشیده  و اصطلاحا وکیوم میشود. روکش ممبران فقط برروی یک طرف از این متریال ها کشیده شده و در طرف دیگر آن ها روکش ارزان تری مثل PVC سفید کار میشود. این ورقه ها عمدتا در کابینت و در مواردی برای ساخت تخت و کمد و … استفاده میشود.

اما در عرف به کابینت هایی که برای ساخت آن ها از ورقه هایی با روکش ممبران استفاده می شود اصطلاحا ممبران می گویند. همانطور که قبلا هم گفتیم، کابینت ممبران می تواند دارای مغزی از جنس ام دی اف یا چوب یا حتی نئوپان باشد که البته در 90 درصد موارد مغزی از جنس ام دی اف انتخاب میشود.
برخی از مردم گمان می کنند که کابینت ممبران همان کلاسیک است در حالیکه کابینت ممبران میتواند به صورت مدرن یا کلاسیک باشد و این تصور، اشتباه است. اگر طرح هایی که روی متریال زیر روکش ممبران استفاده میشود، کلاسیک باشند، کابینت ممبران کلاسیک بوده و اگر طرح های روی مغزی ورق، طرح های مدرن و خاص باشد، کابینت ممبران مدرن است و کلاسیک محسوب نمیشود.

نوعی دیگر از روکش ممبران وجود دارد که از روکش های دیگر ضخیم تر بوده و براق است. این نوع روکش صرفا در کابینت ممبران مدرن استفاده میشود و بسیار مشابه هایگلاس است. پس کابینت ممبران مدرن می تواند به صورت عادی یا براق باشد. کابینت ممبران کلاسیک و به طور کلی کابینت های کلاسیک نیز به دو صورت پرکار، که دارای نقش ها و منبت های پرتعداد و پیچیده است، و نیز طرح های ساده تر وجود دارد. کلاسیک های پرکار از کلاسیک های ساده، قیمتی گران تر داشته و معمولا کلاسیک های ایرانی پرکار هستند.
کابینت ممبران و اجزای زیبای ان مثل اپن کابینت ممبران و کمد ممبران یکی از جذاب ترین انواع کابینت محسوب میشوند! 

4 نکته مهم در ساخت کابینت ممبران 

یونیت های (چهارچوب/اسکلت) این نوع کابینت معمولاً از ام دی اف سفید ساخته میشوند. نحوه ساخت بخش های قابل رویت کابینت ممبران مثل درب‌ها، تاج‌ها، قسمت‌هایی از بدنه که دیده میشوند (بجز صفحه کابینت) کمی متفاوت از سایر کابینت ها است. 
تفاوت اصلی تکنولوژی ساخت کابینت ممبران در اینجا است: برای ساخت همین بخش های قابل رویت که گفتیم، اول ام دی اف (MDF) خام را توسط دستگاه CNC سی ان سی مطابق طرح حکاکی میکنند و نقوش فرورفته که روی این کابینت ها میبینید را بوجود می آورند. سپس این ورق ام دی اف حکاکی شده را داخل دستگاه وکیوم میبرند و تحت مکش و خلا قوی، لایه نازکی از جنس PVC را روی ام دی افِ خام میچسبانند. این لایه نازک که  روکش پی وی سی نامیده می شود معمولا منقش به طرح های چوبی و غیره هست و با فشار زیاد و چسب های خاصی کاملاً به ورق حکاکی شده میچسبد .محصول نهایی به صورت  یک ورق حکاکی شده با طرح های زیبای چوبی یا سایر طرح ها ارائه می شود. زیبایی کابینت های ممبران مدیون همین حکاکی های ورق اصلی و طرح های روکش PVC است که آن را شبیه چوب منبت و معرق کاری شده با طرح های فرورفته و برجسته میکند.
گفتیم طرح های «برجسته»!  بله در ساخت کابینت های ممبران، بجز حکاکی هایی که با دستگاه CNC ایجاد میشود، میتوانند یک سری قطعات برجسته را روی ام دی اف خام بگذارند و بعدش برای روکش نهایی داخل دستگاه وکیوم قرار بدهند. این قطعات به صورت برجستگی در روز ظاهر میشوند. در این حالت علاوه بر فرورفتگی، برجستگی هم در محصول نهایی خواهیم داشت (منبت و معرق کاری) که می تواند کابینت را خیلی زیباتر کند.
مجموع این پروسه، اجرای طرح های زیبا و پرکار مانند طرح های کلاسیک را مقدور میکند. توجه داشته باشید که در یک سمت ورق، رویه ی PVC را اجرا می کنند و سمت دیگر ورق اصلی، یک لایه سفید رنگ است که از ابتدا پشت ام دی اف خام توسط کارخانه چسبانده شده است. به کابینت ممبران، کابینت «وکیوم» و یا «کابینت روکش پی وی سی (PVC)» هم گفته میشود.
این 4 نکته را در ساخت کابینت ممبران مورد توجه قرار بدهید:
1- انتخاب کابینت ساز با تجربه و مطمئن در این کابینت حساس‌تر است
2- طرح های انتخابی طوری نباشد که از نظر فنی مشکل ایجاد شود (در این مورد مشورت کنید)
3- متریال های مورد استفاده از جنس مرغوب انتخاب شوند، مثل چسب، ورق پی وی سی و غیره
4- معایب کابینت ممبران را قبل از انتخاب این نوع کابینت به خوبی بشناسید.

کابینت ممبران و دکوراسیون آشپزخانه

مزایای کابینت ممبران

•    زیباییی منحصر به فرد به دلیل دارا بودن روکش یکپارچه
•    تنوع بالای طرح و رنگ
•    مقاومت بالا در برابر نفوذ آب و رطوبت.
•    قابلیت تعمیر روکش های ملامینه و وینیل برای کابینت های ام دی اف معمولی
•    رفع مشکل آلوده سازی محیط زیست در کابینت های MDF (ناشی از ماده وینیل به کار رفته در این چوب های صنعتی) به دلیل دارا بودن روکش PVC بر روی کابینت ممبران

معایب کابینت ممبران!!

شاید برای شما هم سوال باشد که آیا کابینت های ممبران (وکیوم) با این همه تنوع طرح و زیبایی مگر عیب هم دارند؟؟؟ مثلاکابینت ممبران سفید و یا طرح اپن آشپزخانه ممبران؟؟ بله! البته اگر درست اجرا نشوند

مشکل ظرافت زیاد طرح ها

این کابینتها که از ام دی اف MDF خام ساخته شده و بوسیله یک لایه پی وی سی با رنگ روکش مشخص شده پوشیده می شوند در نهایت محدوده با حرارت، چسب و فشار ناشی از خلاء (وکیوم) پوشش داده میشوند.
حالا این وسط یک مشکلی هست: وقتی کنده کاری ها و طرحهای برجسته یا فرورفته ی کابینت خیلی ظریف باشند، پوشش دادن لایه ی PVC خوب صورت نمیگیرد. راه حل این مشکل این است که طرح های منبت کاری یا کنده کاری شده-CNC  سی ان سی شده  کار رو نسبتاً درشت در نظر بگیرید و از ظرافت بیش از حد طرح های برجسته و فرورفته پرهیز کنید.

تنوع کیفیتِ اجرا

اشکال دیگر کابینت وکیوم این است که کیفیت نهایی این نوع کابینت هم از نظر خوب درآمدن کار نهایی و مهمتر از ان از منظر «ماندگاری» کابینت، بسیار بستگی به مجری کابینت (کابینت ساز) دارد.
علت این است که مجری میتواند برای مرحله پوشش PVC (مرحله وکیوم) کار را  به یک کارگاهِ وکیوم با کیفیت پایین بسپارد، یا میتواند از چسب نامرغوب برای همین مرحله ی وکیوم استفاده کند، یا از ورق PVC با جنس نامناسب استفاده کند، یا در مرحله CNC دقت کافی به خرج ندهد، یا در مرحله برش دادن نهایی لایه PVC پی وی سی ظرافت و دقت کافی را نداشته باشد کابینت سازهایی را می شناسیم که موقع برش نهاییِ  لایه  PVC انقدر خوب کار می کنند و به گونه ای ورق را تا پشت کار امتداد میدهند و بعد برش میزنند که حیرت می کنید.). البته  ممبران فقط برای کابینت نیست شما میتونید کمد دیواری وکیوم هم در منزلتان داشته باشید و این معایب برای کمد ها هم صدق میکند

حساسیت به نور و حرارت

پوشش پی وی سی PVC که روی کابینت ممبران کار میشود میتواند در برابر نور آفتاب به مرور زمان تغییر رنگ بدهد. هم تغییر رنگ بدهد و هم چسبش کم کم ضعیف بشود و اصطلاحاً خودش را ول کند. در مورد چسب قبلاً هم اشاره شد و باز هم تکرار میکنیم: کیفیت چسب در کابینت ممبران خیلی مهم و حیاتی است! استفاده از چسب های نامطمئن در کابینت  ممبران میتواند باعث ول شدن روکش، باد کردن روکش و در کل خراب شدن کل کار بشود.
سایر منابع گرمازا مثل شعله گاز و بخار آب هم میتوانند همین مشکل را برای کابینت ممبران بوجود بیاورند.

حساسیت به اجسام تیز

مشکل دیگر روکش های پی وی سی در کابینت های ممبران این است که در برابر صدمات ناشی از برخورد اجسام تیز نسبتاً حساس هستند. باید مراقب بود با اجسام برنده آسیب نبینند وگرنه کلی دردسر و هزینه دارد.

تعمیرکابینت با همان طرح و رنگ

منظور از طرح و رنگ در اینجا تنوع طرح و رنگِ لایه پی وی سی (PVC) برای کابینت ممبران نیست. اتفاقا تنوع خوبی دارند و میتوانید انتخاب های زیبایی داشته باشید. مسئله این است که شما وقتی بعد از مدتی مثلاً 2 سال بعد میخواهید بخشی از کابینت را به هر دلیلی تعمیر کنید آیا میتوانید دقیقاً از همان طرح و دقیقاً با همان کد رنگ که 2 سال پیش در بازار موجود بود پیدا کنید؟   جواب: خیلی احتمالش زیادهست که نتوانید.

جدیدترین کابینت های ممبران سفید

این کابینت ها در عین زیبایی بسیار مدرن و شیک هستند و برای دکوراسیون آشپزخانه ها می توان از آن ها استفاده کرد. به علاوه استحکام چوب ام دی اف, روکش های متنوع و ضد آب برای آن ها و قیمت ارزان تر این مدل کابینت ها باعث شده است کابینت ممبران با استقبال زیادی روبرو شود. این کابینت ها را می توان در اندازه های مختلفی تهیه نمود از این رو موجب استفاده بهینه از فضای آشپزخانه می شوند.
همانطور که گفتیم کابینت ممبران گزینه مناسبی برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه های شیک امروزی می باشد. این کابینت ها را می توان با ایده ها و طرح های مختلف در رنگ های متنوع تهیه نمود.

دکوراسیون و کابینت ممبران مدرن و لوکس

دکوراسیون و کابینت آشپزخانه های مدرن در سالهای اخیر تغییرات بسیاری داشته اند . تغییراتی که روز به روز جذابیت و تنوع را در این بخش افزایش داده است. 
چندسال پیش کابینت های چوبی جای کابینت های فلزی را گرفتند و به مرور طراحی دکوراسیون و اجرای کابینت های ام دی اف مات و براق گسترش یافت. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ساخت دستگاه های CNC, کار بر روی وسایل سخت مانند چوب و فلز و … راحت تر از گذشته شده است. ممبران محصولی جدید حاصل از حکاکی این دستگاه بر روی ام دی اف است.
این سبک در کشورهای اروپایی ملقب به سبک لاکچری یا همان مجلل است که  حکاکی ها در طرح ها و با ایده های مختلفی انجام می شود. سپس با استفاده از روکش های متنوع و ضد آب پی وی سی بصورت یک پارچه وکیوم می شود. 

سبک های طراحی مناسب کابینت ممبران برای تزیین دکوراسیون آشپزخانه

کابینت کلاسیک ممبران به رنگ سفید : جزو محبوب ترین نوع کابینت های ممبران است. رنگ سفید به تزئینات و حکاکی ها اجازه می دهد که بیشتر خودنمایی کنند و بیشتر به چشم بیایند. علاوه بر این کابینت های سفید رنگ میتوانند آشپزخانه شما را بزرگ تر جلوه بدهند. در ضمن مطمئن باشید که رنگ سفید به شما اجازه نمی دهد که از تزئینات زیاد این نوع کابینت ها خسته شوید.
مهندسین چوب برای پوشاندن سطح ام دی اف (MDF) از لایه هایی زیبا که عمدتا از جنس وینیل هستند ، استفاده می کنند که دارای مضراتی میباشند. این ترکیبات نیز با بخار شدن میتوانند موجبات آلودگی هوای خانه رافراهم کنند و اختلالات تنفسی خفیفی را در افراد و به خصوص در کودکان و سالمندان به وجود آورند که این مشکل در روکش ممبران تا حد زیادی برطرف شده است.
درب های کابینت ممبران میتوانند طرح های مختلفی چه از نظر نوع قاب های دور دربها و چه از نظر طرح و نقش و بافت خود روکش درب , داشته باشند , این خصیصه در مورد تاج بالای کابینت , ستون , سر ستون و غیره که از جنس ممبران هست نیز امکان پذیر است. پس مهترین ویژگی کابینت ممبران این است که دست مشتری کاملا باز است و او می تواند رنگ و طرح و بافت نما و درب , ستون , سر ستون و تاج کابینت را انتخاب و سپس , دقیقا همان ها برای مشتری تولید شود.
همان طور که گفته شد حکاکی ها و طرح های روی بدنه کابینت های کلاسیک ممبران می تواند به سلیقه شما کم و زیاد شود. در واقع انعطاف پذیر بودن کابینت های ممبران در برابر خواسته افراد یکی از مزیت های آن محسوب می شود.
کابینت های ممبران هم مانند هر نوع کابینت دیگری می توانند با انواع متریال و مواد و مصالح ترکیب شوند. به طور مثال ترکیب آن ها با شیشه ها می تواند برای شما کابینت های ویترینی ای را پدید بیاورد که بسیار هم شکیل و زیبا هستند , به کابینت های ممبران به دلیل زیبایی ظاهری شان می توان به عنوان عنصری برای تزیین دکوراسیون داخلی هم نگاه کرد. ترکیب این حکاکی ها با نورپردازی ها هم می تواند جالب و چشم نواز باشد.

کابینت کلاسیک سیاه رنگ ممبران

کابینت مشکی ممبران

یکی دیگر از کابینت های ممبران زیبا و پرطرفدار، کابینت کلاسیک سیاه رنگ ممبران است. کابینت سیاه رنگ نیز یک انتخاب ایده آل برای آشپزخانه شما است و به راحتی با انواع دکوراسیون ست می شود. حکاکی ها و تزئینات روی کابینت ممبران سنگینی رنگ سیاه را کم می کند و فضایی شیک به آشپزخانه شما می دهد.
نکاتی که در خرید کابینت ممبران باید در نظر گرفت
امروزه کابینت های ممبران با بازه قیمتی گوناگونی توسط مجریان اعلام می گردند. که سفارش دهنده می بایست به عوامل زیر دقت داشته باشد.
•    قیمت اعلام شده با چه نوع ابزار تاج، زیرچراغ و یا پاخوری می باشد. برخی از مجریان برای کمتر اعلام کردن قیمت اولیه ، از نوع حکاکی‌ها و ابزار‌های کاری می کاهند. و این امر باعث سهولت در تولید می شود گرچه از زیبایی آنها نیز کاسته می شود.
ا    عمدتا منبت‌کاری ها و گل‌های حکاکی شده جدا فاکتور می شوند. اما باید توجه نمود که اگر قیمت اعلام شده این گل‌ها پایین می باشد، مجری قصد دارد از چه نوع منبت و در چه سایزی استفاده نماید.
•    یراق آلات و و نوع صفحه مصرفی اجرا کننده چیست؟
•    دستگاه‌ها و متریال های مصرفی اجرا کننده استاندارد هستند و یا اینکه اجرا کننده قصد دارد به سبک غیراستاندارد کارگاهی این کار را تولید نماید.

ایده های جذاب و محبوب برای طراحی کابینت آشپزخانه ممبران

در زیر ایده های محبوب برای زیبا ترن جلوه دادن محیط آشپزخانه مطرح شده است که به شما کمک میکند تا طراحی و چیدمان را بهتر انجام دهید.

1. طرح جزیره :

کابینت ممبران طرح جزیره

اولین گام در لیست طرح‌های طراحی کابینت ممبران آشپزخانه طرح جزیره است. میز ناهار سنتی به یک جزیره صبحانه کاهش‌یافته است. یک جزیره برای هر کاری میتواند  مفید باشد، می‌تواند فضایی اضافی را برای تهیه وعده‌های غذایی فراهم کند، درحالی‌که جلوه بصری زیبا به آشپزخانه شما با هر سایزی ارائه می‌دهد. برای اضافه کردن یک نمایش کوچک به آشپزخانه خود، جزیره خود را بارنگ‌های تیره یا پر جنب‌وجوش در مقایسه با تمام آشپزخانه مدرن یا کلاسیک خودرنگ آمیزی کنید.
برعکس، اگر آشپزخانه شما رنگ تیره داشته باشد، می‌توانید رنگ‌های نرم مانند خاکستری و رنگ آبی را انتخاب کنید. اگر دوست دارید آشپزی کنید، می‌توانید از قفسه‌های جزیره برای نمایش کتاب آشپزی خود استفاده کنید. قفسه‌های باز به همراه کتاب‌های رنگی، دید منحصربه‌فردی به فضا می‌دهند. بااین‌حال، اگر شما عاشق کتاب نیستید، می‌توانید از جزیره آشپزخانه برای نمایش گلدان، قابلمه و دیگر اقلام تزئینی استفاده کنید. به‌علاوه، شما می‌توانید به فضای خود تم خاصی برای اضافه کردن هماهنگی بدهید.
این جزیره ها اگر فضای شما کوچک باشد میتوانند به چرخ مجهز شوند و مثل یک دستیار در مواقع ضروری و هنگام پخت و پز برای داشتن فضای اضافی به کمک شما بیایند و پس از تمام شدن فعالیت ها به گوشه ای بروند

2. طرح‌های رنگی :

اگر شما قصد دارید کابینت خود را کاملاً تغییر دهید، به سمت رنگ‌های زیبا و جسورانه برای طراحی کابینت ممبران بروید. با این‌حال، اگر شما نمی‌خواهید در آشپزخانه مدولار خود تغییر جدی اضافه کنید، اضافه کردن یکرنگ ملایم گزینه‌ی خوبی برای شماست .
البته به این دقت داشته باشید انتخاب رنگ هایی تند و تیره ممکن است دل شما را بزند و بعد از مدتی از آن خسته شوید.اینکه سلیقه شما همیشه رنگ بنفش باشد این عالی است ولی به دلزدگی از آن هم فکر کنید.به هرحال انتخاب رنگ کابینت کاملا بسته به سلیقه شما دارد.
انتخاب رنگ های سفید و خاکستری همیشه محبوب است و گذر زمان در این انتخاب هیچ تاثیری ندارد. شما میتوانید رنگ های روشن را با کف چوبی یا کاشی های بین کابینت ها ترکیب کنید تا فضایی فوق العاده حاصل شود

3. کوارتز  :

پیشخوان‌های آشپزخانه به‌طور طبیعی همیشه از سنگ مرمر و گرانیت ساخته می‌شوند ، اما از سال  2018 همه‌چیز از کوارتز است ، که از مواد ساختمانی ساخته دست بشر است. برخلاف همتای طبیعی یعنی سنگ ها، کوارتزها در رنگ‌های متنوع موجود هستند. همچنین، نگهداری آن آسان است و در آشپزخانه یک ظاهر درجه‌ یک را به ارمغان می‌آورد. برای اضافه کردن هماهنگی در آشپزخانه، می‌توانید ظرف‌شویی‌های کامپوزیتی را نصب کنید. که از موادی مشابه پیشخوان آشپزخانه شما ساخته‌شده است. این‌ یک ظاهر تمیز و یکنواخت فراهم می‌کند، و روند تمیز کردن را آسان می‌کند.

4. ذخیره‌سازی در آشپزخانه :

ذخیره‌سازی در آشپزخانه هرگز نمی‌تواند از روند مراحل طراحی خارج شود. این‌یکی از جذاب ترین قسمتهای طراحی کابینت آشپزخانه است؛ زیرا فضای اضافی را در اختیار شما می‌گذارد که می‌توانید کارد و چنگال و سایر اقلام لازم رادر یک فضایی با دسترسی آسان قرار دهید. برای اضافه کردن فضای ذخیره‌سازی بیشتر در آشپزخانه ، شما می‌توانید کابینت آشپزخانه را شخصا با توجه به سایز آشپزخانه طراحی کنید، نه‌تنها این کار فضا را به حداکثر می‌رساند، بلکه آشپزخانه شمارا منظم‌تر نیز خواهد کرد. اگر این کار هوشمندانه انجام شود، ذخیره‌سازی آشپزخانه باعث تقویت طراحی آشپزخانه خواهد شد.
کشوهای بزرگ و کوچک می تواند کمک شایانی به شما در فضاسازی کند. از میله های organizer برای قسمت بندی ظرف ها استفاده کنید. به جزیره خود قفسه و کشو اضافه کنید مخصوصا اگر جزیره شما فضایی برای پخت و پز است.کناره های کابینت را فراموش نکنید با یک طراحی ساده می توانید وسایل خود را در این قسمت ها جا بدهید.

5. قفسه‌بندی باز برای جلوه دادن  بیشتر وسایل را در طراحی کابینت ممبران اجرا کنید :

آخرین گزینه در لیست ما از طراحی کابینت ممبران، قفسه‌های باز برای نمایش وسایل تزیینی یا حتی وسایل پر کاربرد است. درحالی‌که ذخیره‌سازی در آشپزخانه مهم است قفسه‌های باز حالتی آرام و کلاسیک به آشپزخانه شما می‌دهد . این کار به شما یک فضای اختصاصی برای نشان دادن مجموعه دلخواه خود ارائه می‌دهد. برای یک آشپزخانه جزیره‌ای بزرگ، ترکیبی از کابینت‌های بسته با قفسه‌های باز ایده آل مناسب است.
شلف ها و قفسه های باز تداعی طاقچه های خانه های قدیمی است که در طراحی های مدرن امروز با ظاهری آراسته تر و مرتب تر در آشپزخانه شما جای میگیرند.از مزایای این قفسه ها، سهولت دسترسی به وسایل و صدالبته قیمت پایین آنها می باشد. شما برای ایجاد فضای بیشتر برای چیدمان وسایل خود می توانید در دیوارهای خالی اطراف سینک یا گاز از این shelf  ها استفاده نمایید.

کلام پایانی
طراحی کابینت ممبران روندی حساس و وقت گیر است اما شما با دانستن نکته هایی ظریف ولی کاربردی می توانید همه ایده های طراحی را به سمت و سوی سلیقه خود پیش ببرید.برای طراحی ایده های مختلفی وجود دارد. در کابینت های ممبران که می تواند هم کلاسیک و هم مدرن باشد ایده های جذاب و جدیدی همیشه وجود دارد که می تواند کل فضای آشپزخانه شما را تغییر دهد.
استفاده از جزیره های کوچک و بزرگ و یا چرخدار، پیشخوان های کوارتز یا گرانیت و رنگ های روشن در کابینت می تواند گزینه های خوبی برای تغییر باشد.

بهترین رنگ های کابینت ممبران

کابینت‌های سفید ممبران

نکات مثبت:

کابینت‌های سفید ممکن است در هر آشپزخانه ای به چشم بخورند، اما این به این معنی نیست که آن‌ها مد هستند؛ چراکه انتخاب رنگ سفید یک سلیقه بی‌انتها است. آن‌ها همیشه شیک هستند و اجازه انعطاف‌پذیری در بقیه آشپزخانه را به شما می‌دهند. برای کابینت‌های سفید این امکان مناسب است که به هر دو طراحی سنتی و کلاسیک بزرگ و طراحی مینیمالیستی و مدرن برسد و شاید بتواند بهترین رنگ کابینت ممبران آشپزخانه شما باشد.
نکات منفی:
در آشپزخانه ای با کابینت سفید کمی نگهداری و محافظت بیشتر لازم است، این عجیب نیست که باوجود کودکان کابینت‌های رنگ نشده‌ی شما رنگی یا لک شوند.!،لک های روی کابینت سفید به راحتی پاک نمی شوند که البته به جنس کابینت شما هم بستگی دارد. اما این امر را یک عیب بزرگ در نظر نگیرید. برای دوست داشتن و انتخاب کابینت سفید دلایل بسیاری موجود است که باید در نظر گرفته شود

کابینت‌های آبی ممبران

نکات مثبت:
آبی یکرنگ سرگرم‌کننده و البته آرامش بخش است. بسته به رنگ آبی انتخابی، کابینت های آشپزخانه شما می توانند رنگی خنثی یا رنگی کاملا روشن داشته باشند که فضا و حس و حال جدیدی به خانه شما می بخشد. علی‌رغم اضافه کردن رنگ‌های تند، آبی واقعاً می‌تواند به شما حس خوبی بدهد. روانشناسی رنگ‌ها به ما نشان می‌دهد که آبی دارای اثرات آرام‌ بخش است و احساس آرامش و اعتدال به ارمغان می‌آورد.برای خانم ها که بیشتر از بقیه افراد خانواده زمان خود را در محیط آشپزخانه سپری می کنند انتخاب رنگ آبی روشن می تواند حس آرامش و سرزندگی را به آنها  ببخشد. اگر آماده آبی کردن رنگ آشپزخانه خود هستید، ما برخی نکات را نیز ذکر می‌کنیم.
نکات منفی:
آبی یکرنگ کابینت برای آشپزخانه‌ خوب به نظر می‌رسد ولی ممکن است بر روی دیوارهای کابینت شما تند به نظر بیاید . شما قصد ندارید مجدد کابینت‌های خود را در ماه آینده رنگ‌آمیزی کنید، بنابراین قبل از انتخاب این رنگ مطمئن شوید که واقعاً  آبی را دوست دارید .البته برای جلوگیری از تندی رنگ و ایجاد بالانس در فضای آشپزخانه می توانید رنگ های خنثی را در دیوار یا حتی کابینت های پایینی به کار ببرید.

کابینت‌های خاکستری ممبران

نکات مثبت:
خاکستری یکرنگ متعادل و خوب است – نه به زیبایی رنگ سفید است و نه به‌اندازه‌ی رنگ طرح چوب سنتی. طیف مختلف رنگ های خاکستری می تواند فضا را جالب کند ، و می‌تواند از کلاسیک تا مدرن بسته به طیف انتخابی و محیط اطراف آن طبقه‌بندی شود.تلفیق رنگ خاکستری خنثی با رنگ های گرم و روشن می تواند یک بالانس بصری خوبی در فضا ایجاد  کند. کانترهایی با رنگ سفید نیز میتوانند در کنار یک آشپزخانه خاکستری یک دست جذاب به نظر بیاید
نکته خاص : رنگ کابینت خاکستری در حال حاضر مد شده است.
نکات منفی:
انتخاب رنگی که مد شده است ، نوعی قمار محسوب می‌شود . ما احساس می‌کنیم که محبوبیت خاکستری تا مدتها ادامه خواهد داشت. طراحان از رنگ پیش‌فرض خود دور شده‌اند و انتخاب آن‌ها طیف‌هایی از خاکستری را دربرمی گیرد. آن‌ها از خاکستری به روش‌هایی استفاده می‌کنند که احساس تازگی القا کند پس میتوانیم با یقین بگوییم انتخاب این رنگ به منزل شما حس و حال خوبی می دهد.

کابینت‌های ممبران بارنگ‌های روشن

رنگ کابینت ممبران

نکات مثبت:
انتخاب رنگ‌های تند مثل قرمز بنفش یا نارنجی و سبز یک سبک شخصی است . هرکسی رنگ‌های خنثی را دوست ندارد و انتخاب یکرنگ تند ممکن است پیچ‌وتاب غیرمنتظره‌ای برای آشپزخانه شما باشد و آنگاه ممکن است شما احساس کنید که آن آشپزخانه واقعاً متعلق به شما است.البته انتخاب رنگ باید با فضای منزل، رنگ وسایل و غیره متناسب باشد
نقاط ضعف:
رنگ‌های پررنگ در یک دوره زمانی می‌تواند جذاب باشد . و احتمال اینکه زود از آنها خسته شوید بسیار بالاست. اگر شما رنگ بنفش را برای همیشه دوست داشته باشید، شاید کابینت‌های بنفش برای شما مناسب باشد، صرف‌نظر از اینکه دیگران ممکن است چه فکری کنند. اگر رنگ موردعلاقه خود را به‌طور مداوم تغییر می‌دهید یا اگر می‌دانید که می‌خواهید رنگ‌های روشن در آشپزخانه داشته باشید،  این موضوع برای شما نگران‌کننده هم است، پیشنهاد می‌کنیم راه‌های دیگری برای ایجاد رنگ و فضا سازی در آشپزخانه پیدا کنید.

یراق‌آلات کابینت ممبران

مهم نیست که چه کابینت‌های آشپزخانه‌ای را انتخاب می‌کنید، یراق‌آلات ( دستگیره و …) آخرین قسمت کار است که می‌توانید آن را برای تکمیل انتخاب کابینت آشپزخانه خود خریداری کنید. به‌عنوان یک قاعده کلی شما باید یراق‌آلات را با سبک درهای کابینت هماهنگ کنید. به‌عنوان‌مثال، در یک درب کابینت براق دستگیره‌های ساده و کشیده می‌تواند مناسب باشد. بااین‌حال، شما می‌توانید با یک نگاه قابل‌توجه با کنار هم قرار دادن موارد ساده با یراق‌آلات عجیب‌وغریب کابینت‌های خود را خاص کنید. لولاها را هرگز فراموش نکنید و از تاثیر آنها به راحتی عبور نکنید.

دستگیره ها در طرح ها و رنگ های متنوعی در بازار موجود هستند . انتخاب آنها در واقع آخرین مرحله است اما یکی از مهم ترین آنهاست زیرا جلوه کابینت را کامل می کند. انتخاب این یراق الات باید با توجه به محیط آشپزخانه باشند. پس دقت کنید از دستگیره های کلاسیک در کابینت های مدرن استفاده نکنید.متریال های مورد استفاده در این دستگیر های مهم است. دقت کنید که ضد آب باشند تا هنگام برخورد دست های خیس با آنها در زمان آشپزی زنگ نزنند.
سخن آخر
فرآیند انتخاب کابینت برای خانه جدید یا بازسازی کابینت های فعلی اندکی زمان گیر و سخت است. اما شما با دانستن اصول طراحی و مراحل انتخاب می توانید این پروسه را سریع تر و راحت طی کنید. انتخاب طرح و رنگ و جنس کابینت و سپس انتخاب یراق الات مناسب می تواند فضای بهتری را برای شما ایجاد کند.به نکات ریز و ظریف دقت کنید تا خروجی کار مطلوب سلیقه شما باشد.
 

کابینت آشپزخانه ,انواع کابینت آشپزخانه ,کابینت ام دی اف (MDF):,کابینت ملامینه,کابینت های گلاس,کابینت ممبران ,کابینت روکش چوب,کابینت چوبی,کابینت های فلزی ,کابینت های پی وی سی ,انتخاب کابینت,رنگ ام دی اف,رنگ کابینت
  • 1397/8/12
  • 30142 نفر

انواع کابینت آشپزخانه و نقش کابینت آشپزخانه در دکوراسیون منزل

کابینت ها عموما عناصری هستند که برای دکوراسیون آشپزخانه امری مهم و ضروری بوده و جلوه ای خاص به آن می بخشند. 09128017005 02155269712
اطلاعات بیشتر
طراحی میز تلویزیون,ساخت میز تلویزیون,میز تلویزیون چوبی
  • 1397/8/14
  • 21517 نفر

آموزش سه روش متفاوت برای ساخت میز تلویزیون

تلویزیون در هر کجای خانه که باشد یکی از کانون‌های اصلی توجه اعضای خانواده و میهمانان است. غالباً نحوه چیدمان دکور و مبلمان در خانه بر اساس محل قرارگیری تلوزیون انجام می‌شود. 09128017005 02155269712
اطلاعات بیشتر
کاربرد ام دی اف,کابینت ام دی اف,ام دی اف آشپزخانه,روش ساخت ام دی اف  ,خصوصیات  ام دی اف, مزایای ام دی اف,معایب ام دی اف,انواع ام دی اف,mdf,ام دی اف
  • 1397/8/15
  • 48141 نفر

ریز مشخصات انواع ام دی اف

انواع مختلف MDFها در دکوراسیون داخلی، کابینت، درب و پنجره، غرفه‌های نمایشگاهی، مبلمان، کف‌پوش‌ها، قفسه‌ها، پارتیشن‌ها، دیوارکوب‌ها، پوشش‌های سقف و موارد دیگر کاربرد دارد. 09128017005 02155269712
اطلاعات بیشتر
کابینت آشپزخانه هایگلاس,کابینت های گلاس,مزایا کابینت های گلاس, قیمت کابینت های گلاس,معایب کابینت های گلاس,کابینت پلی گلاس
  • 1397/8/19
  • 17104 نفر

تمام مشخصات،مزایا و معایب کابینت های گلاس

بدنه این نوع کابینت از جنس ورق‌های «های گلاس» ساخته شده. هایگلاس نوعی MDF است با این تفاوت که روی سطح آن یک لایه روکش پلکسی گلاس پوشانده شده است. 09128017005 02155269712
اطلاعات بیشتر