تمام نکات خرید کابینت,خرید کابینت

تمام اطلاعاتی که برای خرید و طراحی کابینت نیاز دارید

  • 1398/5/27
  • 3047 نفر
رنگ هایی که شما برای کابینت انتخاب می کنید بسیار مهم است. همواره بیش از دو رنگ استفاده نکنید. بهره گیری از رنگ های مکمل کار شما را بسیار جذاب خواهد کرد. می توانید برای فضاهای کوچک و کم نور، از رنگ های روشن و گرم یا تلفیقی از رنگ سرد و گرم که رنگ گرم آن غالب تر باشدبه کار برید

نکات مهم برای خرید کابینت

رنگ هایی که شما برای کابینت انتخاب می کنید بسیار مهم است. همواره بیش از دو رنگ استفاده نکنید. کابینت های دو رنگ جزو کابینت های امروزی هستند  بهره گیری از رنگ های مکمل کار شما را بسیار جذاب خواهد کرد. می توانید برای فضاهای کوچک و کم نور، از رنگ های روشن و گرم یا تلفیقی از رنگ سرد و گرم که رنگ گرم آن غالب تر باشدبه کار برید. از رنگ های بسیار تند مانند قرمز، آبی کاربنی و... استفاده نکنید زیرا رنگ هایی از این قبیل در مدت زمان کوتاهی چشم را خسته خواهد کرد و دیگر آن لذتی که در روزهای اول از دکوراسیون آشپزخانه تان می بردید نخواهید بردمهم‌ترین مرحله، همین طراحی کابینت هست. ولی باید قبل از آن سبکی که می‌خواهید را انتخاب کنید.
کابینت‌ها در کل به دو نوع کلاسیک و مدرن تقسیم می‌شوند؛ اما خود این‌ها هم زیرمجموعه دارند.معمولا قیمت و هزینه اولیه ای که اعلام میشود با هزینه و قیمت نهایی خیلی متفاوت است و این معضل دو علت می تواند داشته باشد : یکم اینکه سلیقه خریدار نسبت به انتخاب اولیه تغییرات جدی داشته باشد، که کاملا طبیعی است. دوم اینکه برخی از فروشندگان برای جذب مشتری در ابتدا فاکتوری ساده بدون لحاظ کردن کل هزینه ها ارائه می دهند, و بعد به مرور سایر هزینه ها را اضافه می کنند که امری نا پسند است. پس حتما جهت انتخاب مناسب صورت حساب نهایی را از فروشنده بخواهید 

تفاوت کابینت های مدرن و کلاسیک
نکاتی درباره کابینت

مهم ترین نکته خرید کابینت

آنچه که در خرید کابینت، که یکی از گرانترین کالاهای دکوراسیونی منزل است , معمولا در نظر گرفته نمی شود، نگاه و ارزیابی کلیه مواردی است که در ارائه یک کابینت مناسب اثر دارند. مواردی نظیر , مهارت در طراحی کابینتی مناسب آشپزخانه با حفظ اصول زیبایی و استاندارد های کاربری و دوام , توان تولید و اجرا و نصب همان طرح در محیط منزل شما، در زمان تعهد شده ،و همچنین مسولیت هایی که پس از خرید میبایست تولید کننده به مشتری ارائه دهد. هر کدام از این موارد می تواند علارقم هزینه بالا کالایی نا مطلوب ارائه دهد که مشکلات و دقدقه هایی جدی در پی خواهد داشت.

برای خرید کابینت هم مانند هر دستگاه یا وسیله دیگری، باید به نکاتی توجه کرد. بعضی از مهم‌ترین نکات را در زیر آورده‌ایم:

بودجه خود را در نظر بگیرید

با توجه به معرفی انواع کابینت، حال باید بودجه خود را مشخص کنید و متناسب با بودجه خود جنس کابینت مورد نیازتان را تعیین کنید.

راحتی کار با کابینت

راحتی خود را فراموش نکنید

در نظر داشته باشید صرف نظر از قیمت، استفاده از کابینت‌ها باید برای شما راحت باشد. بهترین حالت این است که کابینت‌ها نسبت به محیط آشپزخانه بیشترین فضای ممکن را در اختیار شما قرار دهند و برای دسترسی به آن‌ها محدودیتی نداشته باشید.

سطح کابینت را انتخاب کنید

برای روی کابینت می‌توانید ازانواع سطوح چوبی یا سنگی استفاده کنید. برای انتخاب سطح روی کابینت، به طراحی و دکور کلی آشپزخانه خود توجه کنید. این موضوع بیشتر به سبک زندگی و سلیقه شما بستگی خواهد داشت.

عمق کابینت

عمق کابینت‌ها را بررسی کنید

در صورتی که فضای آشپزخانه به شما اجازه می‌دهد، کابینت‌هایی با عمق زیاد تهیه کنید. همچنین برای ایجاد فضای بیشتر، می‌توان از کابینت‌های کوچک کنار گاز برای قرار دادن ادویه‌ها استفاده کرد. در نظر داشته باشید اغلب کابینت‌هایی که در کنج قرار دارند، به دلیل نوع طراحی بلااستفاده هستند. می‌توانید در این بخش یک کابینت چرخان یا قفسه فلزی قرار دهید و با فراهم کردن کابینت سوپر بیشترین استفاده را از این فضا داشته باشید.

درباره یراق حساسیت داشته باشید

در این مقاله درباره انواع بدنه برای کابینت‌ها صحبت کردیم، اما بخش مهم دیگری که در خرید مورد استفاده قرار می‌گیرد یراق آلات است. یراق شامل همه بخش‌های جانبی نظیر لولا، ریل، دستگیره، قفسه‌ها و… می‌شود. این بخش اهمیت بسیار بالایی دارد، چرا که باعث افزایش ماندگاری و کیفیت عملکرد کابینت‌ها خواهد شد.

فضای استفاده شده از کابینت

به فضای آشپزخانه دقت کنید

اگر فضای آشپزخانه شما سقفی کوتاه دارد سعی کنید از چوب هایی که خطوط عمودی دارند و دستگیره های بلندی که به صورت عمودی نصب شده اند استفاده کنید. در صورتی که آشپزخانه شما سقفی بلند دارد، سعی کنید از چوب هایی با خطوط افقی استفاده کنید. رنگ هایی که شما برای کابینت ها انتخاب می کنید بسیار مهم است. در کابینت هایی که درِ آنها MDF است سعی کنید از دو رنگ تجاوز نکنید، ولی در کابینت هایی که درِ آنها پروفیل (قاب دار) است دورنگ یا سه رنگی که با هم هارمونی داشته باشند، کار شما را بسیار جذاب خواهد کرد و البته در آشپزخانه هایی که سقف کوتاهی دارند می توان HPL یا همان داخل قاب را چوبی انتخاب کرد که راه های عمودی داشته باشد.

کابینت دو رنگ

از رنگ‌های ترکیبی استفاده کنید

برای انتخاب کابینت، بهتر است از دو رنگ متضاد استفاده کنید. رنگ‌های یکدست برای کابینت، فضای آشپزخانه را بی‌روح خواهند کرد. در صورتی که ترکیب دو رنگ متضاد برای کابینت‌ها، علاوه بر حفظ تعادل رنگ‌های محیط، احساس بهتری به همراه خواهند داشت.

انواع جنس کابینت

انواع جنس کابینت آشپزخانه

  1. کابینت های pvc

  2. کابینت های فلزی

  3. کابینت های تمام چوب

  4. کابینت های mdf

کابینت pvc

خصوصیات جنس کابینت pvc: 

  • امکان اجرای تنوع بالایی از طرح ها و مدل ها
  • سرعت در پروسه تولید
  • مصنوعی بودن آنها و آسیب رسانی آنها به محیط زیست
  • طرح ها ورنگ های متنوع

کابینت فلزی

خصوصیات جنس کابینت های فلزی:

  • رنگ باختن به مرور زمان
  • زنگ زدن در محیط های مرطوب
  • ایجاد جراحت توسط لبه های تیز در ها و ورق های فلزی رنگ
  • پوسته پوسته شدن
  • صدای زیاد درهنگام باز و بسته شدن درها
  • قیمت ارزان تر

کابینت تمام چوب

خصوصیات جنس کابینت های تمام چوب:

  • زیبایی
  • قیمت بالا
  • سبک کلاسیک
  • امکان ایجاد کمد و بار توکار
  • مدل های کابینت های چوبی اساسا متریال بیشتری استفاده می کنند.
    کابینت ام دی اف

خصوصیات جنس کابینت  mdf :

  • مقاوم در برابر رطوبت هوا
  • مقاوم در برابر آسیب و رطوبت
  • مقاوم دربرابر حرارت
  • عایقی مناسب در برابر صدا
  • زیبایی وظرافت
  • تنوع رنگ
  • علاوه بر ساخت کابینت، از این ترکیب در ساخت مبلمان، میز و صندلی، دکور و کف سازی اتاق ها نیز استفاده می شود.
  • آلودگی هوا به دلیل استفاده از برخی مواد شیمیایی در ساخت ام دی اف
  • قابلیت انعکاس نور در جنس کابینت هایگلاس
  • قابلیت ایجاد طرح های مختلف همراه با بافت های گوناگون و یا طرح هایی از انواع نقش و نگاره های گل و طبیعت ، طرح های اسلیمی ، طرح های ورساچی ، طرح های مدرن و یا طرح چوب های جنگلی
  • نظافت آسان به دلیل سطحی صیقلی.
    نکته های خرید کابینت

نکته های خرید کابینت

قبل از تهیه کابینتی جدید، ارزیابی کنید که چه مدت زمان می‌خواهید از کابینت تان استفاده کنید. اگر می‌خواهید کابینتی بخرید که برای مدت‌ها از آن استفاده کنید، پس آن هایی را انتخاب کنید که کیفیت خوب دارند اما مطمئنا هزینه آن‌ها بالاتر است. اگر صرفا به قصد فروش خانه خود می‌خواهید کابینت خریداری کنید، می‌توانید کابینت هایی را انتخاب کنید که هم کاربردی هستند و هم قیمت مقرون به صرفه تری دارند.

سعی کنید در کابینت های پروفیل از HPL کرکره ای استفاده نکنید، زیرا اگر آلودگی و روغن موجود در آشپزخانه به شیار کرکره ها نفوذ کند، تمیز کردن آن بسیار دشوار یا گاهی غیرممکن است. اگر بدنه کابینت های خود را لِترون انتخاب کرده اید، یادتان باشد حتماً بدنه زیر سینک خود را MDF استفاده کنید.

خرید کابینت

ضرر اصلی در خرید کابینت نسبت به سایر کالای دکوراسیونی چیست؟

خرید کابینت با سایر کالاهای دکوراسیونی کاملا متفاوت است , چراکه بعد از خرید کالاهایی نظیر مبل , فرش , میز و کمد و … می توان بر حسب سلیقه ، بدوت هزینه , آنرا تغییر و یا جابجا و یا بخشی از آنرا با کمی هزینه جایگزین کرد. در صورتی که در مورد کابینت این موضوع متفاوت است و بعد از خریداری , امکان تغییر و جابجایی پر هزینه و دشوار است.

کابینت‌های مدرن جدید که ممکن است دوست داشته باشید:

کابینت‌های ساده با دستگیره‌های ظریف و ساده و خطی
رنگ‌های مات و براق (ساده، فانتزی)
ترجیحاً استفاده از گاز رومیزی
هودهای شیشه‌ای، استیل
لوازم معمولاً سفید و سیلور هستند
ملامینه
هایگلاس

انواع کابینت آشپزخانه

انواع کابینت آشپزخانه

 

کابینت زمینی: به مجموعه یونیت‌هایی که کف یا پایه آن‌ها روی زمین هست، کابینت زمینی می‌گویند. این کابینت‌ها می‌توانند دردار یا کشویی باشند.
کابینت دیواری: کابینت دیواری یا هوایی، به دیوار وصل هست و هیچ برخوردی با زمین ندارد. در بیشتر موارد دردار هست.
کابینت نیمه ایستاده: این کابینت‌ها، شبیه به کابینت زمینی هستند؛ اما دو تفاوت اساسی دارد.
تفاوت اول، این کابینت ارتفاع بلندتری نسبت به یونیت زمینی دارد.
تفاوت دوم، روی آن را نمی‌شود به عنوان سطح کار استفاده کرد.
کابینت ایستاده: این کابینت‌ها، کمد هم نامیده می‌شوند. روی زمین قرار می‌گیرند و ارتفاعشان به‌اندازه کابینت دیواری می‌باشد.
کابینت ویترین دار: این کابینت‌ها همان‌طور که از اسمش پیداست، وسایل داخل آن از چند زاویه مشخص می‌باشد. معمولاً هم از نوع دیواری و ایستاده هستند.
می‌توانید از قفسه‌های دیواری هم برای چیدن ظروف چینی استفاده کنید یا وسایلی که بیشترین استفاده را از آن‌ها دارید تا دسترسی راحت‌تری به شما بدهند.
کابینت کانتر: کابینت کانتر یا همان اپن (شبه‌جزیره) هست که بخشی از آشپزخانه را از پذیرایی جدا می‌کند.
در واقع این نوع کابینت از یک‌طرف توسط دیوار یا یونیت بسته هست و از طرف دیگر باز می‌باشد.
کابینت جزیره: این کابینت فضای کاملاً جدایی در وسط آشپزخانه، نزدیک مرکز آشپزخانه قرار می‌گیرد. در واقع اطراف جزیره کاملاً باز هست.
قیمت کابینت‌های مختلف

قیمت کابینت‌های مختلف

قیمت کابینت در انواع مختلف و روش درست قیمت گیری! درست  است که هزینه دقیق یک کابینت به مضوعات مختلفی بستگی داره حتی به دستگیره کابینت؛ اما در این مطلب به طور خلاصه درباره موضوع قیمت کابینت آشپزخانه صحبت خواهیم کرد تا هزینه دقیق کابینت را بتوانید محاسبه کنید. مهم‌ترین قسمت برای سفارش طراحی و ساخت کابینت، هزینه نهایی کار می‌باشد.
دقت داشته باشید که هزینه نهایی با توجه به جنس کابینت، کشور سازنده، انتخاب سبک موردنظر، متراژ کابینت، هزینه یزاق آلات، هزینه حمل‌ونقل و هزینه نصب تعیین می‌شود.همچنین قیمت های حدودی انواع کابینت ها را با شما به اشتراک میگذاریم.قیمت کابینت ام دی اف، ممبران، هایگلاس و چوبی و غیره.
قیمت کابینت

با توجه به آنچه گفته شد، قیمت کابینت‌ها بسیار متفاوت است. هریک از پنج گروه اصلی کابینت‌ها به چندین زیر مجموعه تقسیم می‌شوند و هریک از این زیر مجموعه‌ها قیمت‌های خاص خود را دارند. با وجود این در یک جمع‌بندی کلی می‌توان قیمت گفت کابینت‌های چوبی از هر نوع چوب هم که در نظر بگیریم، گران قیمت‌ترین انواع کابینت هستند. در مقابل کابینت‌های فلزی ارزان‌ترین انواع کابینت محسوب می‌شوند. البته هم کابینت‌های چوبی و هم کابینت‌های فلزی به انواع مختلف چوب و فلز تقسیم می‌شوند و قیمت‌های مختلفی دارند. درباره کابینت‌های ام دی اف هم، متناسب با نوع روکش قیمت‌های مختلفی وجود دارد. برای مثال کابینت ام دی اف با روکش پی وی سی ارزان‌تر از کابینت ام دی اف با روکش هایگلاس است. همچنین کابینت‌های تمام ام دی اف قیمتی میانه دارند. ترکیب هریک از این جنس‌ها برای کابینت، باعث تغییر در قیمت نهایی کار می‌شود.

کابینت های ارزان
بنابر آنچه گفت نمی‌توان درباره کابینت قیمت مشخصی را اعلام کرد. با وجود این در یک شرایط کلی حدود قیمت خرید کابینت تمام چوب متری بین ۳ تا ۵ میلیون و قیمت کابینت ام دی اف با روکش چوب متری حدود ۲ تا ۳ میلیون است. البته همانطور که گفته شد، این قیمت‌ها تخمینی هستند و هر کابینت کاری، قیمت‌های خود را دارد.

نحوه محاسبه قیمت
درباره قیمت کابینت ام دی اف هم اوضاع همینطور است. کابینت‌های ام دی اف متناسب با ویژگی‌های متفاوت ورق روی آن‌ها نظیر ایرانی یا خارجی، مات یا براق، رنگی یا سفید، روکش هایگلاس ایرانی یا خارجی، روکش چرم ایرانی یا خارجی، روکش پی وی سی ایرانی یا خارجی، برجسته یا صاف، و… قیمت‌های متنوعی دارند. برای مثال ورق ام دی اف سفید ایرانی حدود ۴۶۵٫۰۰۰ تا ۵۰۰٫۰۰۰ تومان و ورق ام دی اف هایگلاس ترک حدود ۷۱۰٫۰۰۰ تا ۷۴۰٫۰۰۰ تومان قیمت دارد. در نظر داشته باشید این قیمت‌ها برای ورقه روکش کابینت است. بنابراین قیمت خود بدنه کابینت ام دی اف جداگانه محاسبه خواهد شد.
گرچه در مجموع کابینت‌های فلزی بسیار ارزان هستند؛ اما کابینت‌های فلزی استیل گاهی از کابینت‌های ام دی اف هم گران‌تر خواهند بود. قیمت کابینت‌های فلزی گالوانیزه ارزان درحال‌حاضر حدود متری ۶۰۰٫۰۰۰ تا ۹۰۰٫۰۰۰ تومان است. همچنین قیمت کابینت‌های فلزی استیل که بسیار باکیفیت هستند در حدود متری ۱٫۷۰۰٫۰۰۰ تا ۲٫۲۰۰٫۰۰۰ است.
بنابراین پیش از خرید کابینت، بودجه خود را تعیین کنید. انواع کابینت، فضای آشپزخانه و اصول اولیه دکور خانه را بررسی کنید. به این ترتیب می‌توانید انتخاب آگاهانه‌تری داشته باشید.
 

کابینت آشپزخانه ,انواع کابینت آشپزخانه ,کابینت ام دی اف (MDF):,کابینت ملامینه,کابینت های گلاس,کابینت ممبران ,کابینت روکش چوب,کابینت چوبی,کابینت های فلزی ,کابینت های پی وی سی ,انتخاب کابینت,رنگ ام دی اف,رنگ کابینت
  • 1397/8/12
  • 30171 نفر

انواع کابینت آشپزخانه و نقش کابینت آشپزخانه در دکوراسیون منزل

کابینت ها عموما عناصری هستند که برای دکوراسیون آشپزخانه امری مهم و ضروری بوده و جلوه ای خاص به آن می بخشند. 09128017005 02155269712
اطلاعات بیشتر
طراحی میز تلویزیون,ساخت میز تلویزیون,میز تلویزیون چوبی
  • 1397/8/14
  • 21543 نفر

آموزش سه روش متفاوت برای ساخت میز تلویزیون

تلویزیون در هر کجای خانه که باشد یکی از کانون‌های اصلی توجه اعضای خانواده و میهمانان است. غالباً نحوه چیدمان دکور و مبلمان در خانه بر اساس محل قرارگیری تلوزیون انجام می‌شود. 09128017005 02155269712
اطلاعات بیشتر
کاربرد ام دی اف,کابینت ام دی اف,ام دی اف آشپزخانه,روش ساخت ام دی اف  ,خصوصیات  ام دی اف, مزایای ام دی اف,معایب ام دی اف,انواع ام دی اف,mdf,ام دی اف
  • 1397/8/15
  • 48167 نفر

ریز مشخصات انواع ام دی اف

انواع مختلف MDFها در دکوراسیون داخلی، کابینت، درب و پنجره، غرفه‌های نمایشگاهی، مبلمان، کف‌پوش‌ها، قفسه‌ها، پارتیشن‌ها، دیوارکوب‌ها، پوشش‌های سقف و موارد دیگر کاربرد دارد. 09128017005 02155269712
اطلاعات بیشتر
کابینت آشپزخانه هایگلاس,کابینت های گلاس,مزایا کابینت های گلاس, قیمت کابینت های گلاس,معایب کابینت های گلاس,کابینت پلی گلاس
  • 1397/8/19
  • 17120 نفر

تمام مشخصات،مزایا و معایب کابینت های گلاس

بدنه این نوع کابینت از جنس ورق‌های «های گلاس» ساخته شده. هایگلاس نوعی MDF است با این تفاوت که روی سطح آن یک لایه روکش پلکسی گلاس پوشانده شده است. 09128017005 02155269712
اطلاعات بیشتر