بررسی مشخصات اجزای کابینت های مختلف و انتخاب بهترین جنس و مقاوم ترین کابینت

جنس کابینت,مقاومت کابینت,دوام کابینت,خرید کابینت,صفحات کابینت

بررسی مشخصات اجزای کابینت های مختلف و انتخاب بهترین جنس و مقاوم ترین کابینت

  • 1397/9/21
  • 18224 نفر
 داشتن اطلاعات کافی در زمینه جنس کابینت ها این امکان را مهیا می سازد تا با آگاهی، جنس و سبک دکوراسیون آشپزخانه را با توجه به نیاز ها و محدودیت های موجود انتخاب کنیم.

کدام جنس کابینت مناسب آشپزخانه شماست؟

 داشتن اطلاعات کافی در زمینه جنس کابینت ها این امکان را مهیا می سازد تا با آگاهی، جنس و سبک دکوراسیون آشپزخانه را با توجه به نیاز ها و محدودیت های موجود انتخاب و زیبایی و کارایی آشپزخانه را بالا ببریم در اینجا مزایا و معایب و انواع متریال های معمول به کار برده شده در کابینت به طور خلاصه توضیح داده شده است: 

انواع جنس کابینت آشپزخانه

کابینت های pvc
کابینت های فلزی
کابینت های تمام چوب
کابینت های mdf

خصوصیات جنس کابینت های فلزی:

رنگ باختن به مرور زمان
زنگ زدن در محیط های مرطوب
ایجاد جراحت توسط لبه های تیز در ها و ورق های فلزی رنگ
پوسته پوسته شدن
صدای زیاد درهنگام باز و بسته شدن درها
قیمت ارزان تر

خصوصیات جنس کابینت های تمام چوب:

زیبایی
قیمت بالا
سبک کلاسیک
امکان ایجاد کمد و بار توکار
مدل های کابینت های چوبی اساسا متریال بیشتری استفاده می کنند.

خصوصیات جنس کابینت  mdf :

مقاوم در برابر رطوبت هوا
مقاوم در برابر آسیب و رطوبت
مقاوم دربرابر حرارت
عایقی مناسب در برابر صدا
زیبایی وظرافت
تنوع رنگ
علاوه بر ساخت کابینت، از این ترکیب در ساخت مبلمان، میز و صندلی، دکور و کف سازی اتاق ها نیز استفاده می شود.
آلودگی هوا به دلیل استفاده از برخی مواد شیمیایی در ساخت ام دی اف
قابلیت انعکاس نور در جنس کابینت هایگلاس
قابلیت ایجاد طرح های مختلف همراه با بافت های گوناگون و یا طرح هایی از انواع نقش و نگاره های گل و طبیعت ، طرح های اسلیمی ، طرح های ورساچی ، طرح های مدرن و یا طرح چوب های جنگلی
نظافت آسان به دلیل سطحی صیقلی.

خصوصیات جنس کابینت های pvc :

امکان اجرای تنوع بالایی از طرح ها و مدل ها
سرعت در پروسه تولید
مصنوعی بودن آنها و آسیب رسانی آنها به محیط زیست
طرح ها ورنگ های متنوع

بهترین جنس یا مقاوم ترین متریال کابینت

کابینت آشپزخانه

علاوه بر بدنه و یراق آلات، مهم است که درب های کابینت آشپزخانه به طور عاقلانه ای انتخاب شود چرا که نه تنها از لحاظ زیبایی مهم است بلکه، یک عامل کلیدی است که دوام کابینت را تعیین می کند اما مقاومت کابینت ها بستگی به نحوه نگه داری ، شیوه استفاده و شرایط اقلیمی و آب و هوایی هر منطقه دارد و نمی توان به طور قطع گفت کدام متریال مقاوم تر است. از طرفی دوام و طول عمر از جنبه های مختلفی قابل ارزیابی هست . در ادامه می گوییم هر نوع متریال از چه جنبه هایی بادوام یا مقاوم و از چه جنبه هایی ضعیف است

مقاومت و دوام چوب در کابینت تمام چوب

چوب از مهم ترین مواد مورد استفاده برای کابینت آشپزخانه است.و چون یک متریال طبیعی است, تجدید پذیر است البته دو نوع کابینت به عنوان کابینت تمام چوب عرضه می شود که نوع اول هم مغز و هم روکش کابینت تماما چوب است و در نوع دوم مغز کابینت, MDF یا نئوپان است که با چوب روکش شده اند. که هر دو نوع ویژگی های مشابهی از نظر مقاومت دارند.
•    اگر مراقب نقاط آسیب پذیر چوب باشیم, دوام و استحکام خوبی دارد و مدت زمان زيادي نسبت به سایر متریال ها کار میکند، البته بسته به نوع چوب استحکام آن هم متفاوت است، براي مثال چوب بلوط مستحکم تر از چوب سرو است.
•    در برابر ضربه مقاوم بوده و خاصیت ارتجاعی دارد و به همین دلیل به عنوان یک متریال با دوام برای کابینت آشپزخانه به شمار می اید.
•    اما در برابر رطوبت آسيب پذیر است و به دليل نداشتن روکش، در برابر آب مقاوم نيست چرا که چوب یک موجود زنده است و با اطرافش در تبادل رطوبتی است و همین امر باعث ترک خوردن یا تاب برداشتن آن می شود تنها چوب بلوط قرمز خاصيت مقاوم بودن در برابر رطوبت را دارد، پس توصيه مي شود براي محافظت از چوب، حتما آن را روکش کنيد اما این روکش باید هر چند وقت یکبار مجدد تمدید شود اما زمانی که مجددا این روکش روی کابینت چوبی زده شود کابینت ها نو می شوند.
•    نسبت به تغييرات دمائي واکنش نشان داده، ترک ميخورد يا تاب برمي دارد بیشتر چوب ها در خانه هایی با سیستم گرمایشی مرکزی تا حدودی تاب بر می دارند و یا تغییر ابعاد می دهند ولی چوب های سخت تر تا حدی مقاومت بیشتری دارند. چوب طبيعي خيلي بيشتر از MDF در معرض آفت زدگي و حمله موجودات زنده (جوندگان، حشرات) قرار دارد. استفاده از چوب به خصوص در کابينت آشپزخانه، نياز به نگهداري زيادي دارد.
•    چوب خیلی راحت می سوزد و لک بر می دارد و نیز به راحتی خراشیده می شود.

مقاومت و دوام کابینت پی وی سی

ورق هایی که به پی وی سی در بازار کابینت معروف هستند , تماما از جنس پی وی سی تولید می شوند یعنی روی صفحه و مغز صفحه هر دو از PVC هستند و همچنین سطح PVC رنگ پذیر است و هم می توان برای سطح آنها از روکش ورق HPL استفاده کرد. البته این ورق نسبت به سایر متریال ها تنوع محدودی دارند. به دلیل مقاومت بالا در برابر رطوبت در سرویس های بهداشتی , مناطق مرطوب کاربرد زیادی دارند. ویژگی های اصلی ورق های پی وی سی عبارتند از :
•    در برابر حرارت مقاوم اند و عایق گرما و رطوبت هستند.
•    دوام و طول عمر بالا تری نسبت به چوب دارند.
•    ضد خش و ۱۰۰% ضد آب هستند.
•    اگر از پی وی سی با روکش اچ پی ال استفاده کنید تنوع رنگ و طرح محدودی دارند چرا که تنوع روکش های HPL کم است.
•    چون جنس نرمی دارند در ابعاد بزرگ تاب بر می دارند.

مقاومت و دوام ممبران یا وکیوم در کابینت آشپزخانه

متریال یا ورق ممبران همان MDF است که با ماشین های CNC بر روی آن طرح های مختلفی تراشیده می شود و بعد یک روکش از نوع PVC ضد آب روی آن می نشیند و به اصلاح ممبران membrane می شود به همین دلیل خاصیت مشابه پی وی سی از جمله عدم نفوذ آب و رطوبت را دارد.
•    در ممبران لبه های کار نیاز به لبه چسبانی ندارد و از این لحاظ یکپارچه هستند اما به همین دلیل به مرور زمان لبه های کار در اثر استفاده زیاد از بین می روند.
•    چون جنس کابینت ممبران چاپ روی پی وی سی است احتمال از بین رفتن رنگ انها در طول زمان وجود دارد همچنین در برابر برخی حلال ها مانند الکل و تینر مقاومت ندارند.

اگر برای شما داشتن طرح های برجسته بر روی درب های کابینت مهم است و از موادی مانند تینر و الکل در تمیز کردن آشپزخانه استفاده نمی کنید کابینت ممبران می تواند برای شما انتخاب مناسبی باشد.

مقاومت و دوام ورق هایگلاس در کابینت آشپزخانه

•    ورق های گلاس نیز از مغز ام دی اف با روکش هایگلاس ساخته می شود.
•    هایگلاس در برابر رطوبت روی سطح , مقاومت خوبی دارد.
•    به دلیل سطح شیشه ای , نسبت به سایر متریال ها خط و خش بیشتری بر می دارد و معمولا این مواد در برخورد با اشیا تیز به راحتی خراشیده می شوند. بنابراین برای سطوح افقی نباید استفاده شود چون اصطحکاک اشیا با سطح آن خط و خش ایجاد خواهد کرد.
•    حسن دیگر های گلاس به دلیل براق بودن این است که لک و اثر انگشت و گرد و غبار تنها در زوایه ای خاص معلوم است و در اکثر زوایا قابل دیدن نیست. 
•    به راحتی و با دستمال تمیز میشود.
اگر براق بودن کابینت ها برای شما مهم است اما میتوانید در نگه داری و تمیز کردن کابینت احتیاط بیشتری داشته باشید, انتخاب کابینت هایگلاس برای شما انتخاب مناسبی خواهد بود. اما اگر فردی هستید که نسبت به خط و خش حساس هستید از هایگلاس استفاده نکنید.

مقاومت و دوام کابینت پلی گلاس در کابینت آشپزخانه

ام دی اف با روکش پلی گلاس مانند هایگلاس براق است و البته با استفاده از بروزترین تکنولوژی ها و دانش فنی جدید تولید گردیده است که :
•    نسبت به هایگلاس مقاومت بیشتری در مقابل خط و خش داشته و زمان طولانی‌ تری کیفیت و جذابیت خود را حفظ می‌کند.
•    به دلیل یک لایه اضافه ای که روی آن می نشیند, استحکام بیشتری دارد
•    در مقابل اسیدهای آشپزخانه (مثل وایتکس و اسپری‌های تمیز کننده همه کاره…) مقاومت قابل قبولی دارند .
•    در برابر تغییرات دمایی محیط و در برابر باران و تگرگ مقاوم است

جنس پلی گلاس متریالی بسیار مرغوب است و به همین دلیل قیمت بالاتری دارد اگر هزینه برای شما در اولویت نیست و جنس کابینت برای شما مهم تر است انتخاب کابینت از جنس پلی گلاس انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود.

مقاومت و دوام ام دی اف ملامینه در کابینت آشپزخانه

ام دی اف با روكشهاي ملامينه پركاربردترين روكش اوراق فشرده چوبي و خصوصا MDF در جهان و مخصوصاً در ايران در بين تمام روكش‌هاي چوبي و مصنوعي هستند که:
•    در برابر رطوبت مقاومت مناسبی دارند.
•    در برابر حرارت و‌ سایش و خط و خش نسبت به هایگلاس و پلی گلاس و چوب مقاوم تر هستند.
•    چون به روش پرس گرم تهیه می شوند دوام خیلی خوبی دارند.
•    اما مقاومت بالایی در برابر مواد قلیایی و اسیدها ندارند.با تینر کاملا تمیز و پاک می شوند

اگر شخصی هستید که دیر به دیر وقت برای تمیز کردن و نگهداری آشپزخانه دارید بهتر است از متریال ملامینه استفاده نمایید اما برای اینکه آشپزخانه تان زیبایی بصری بیشتری داشته باشد بهتر است که ملامینه را به صورت ترکیبی با متریال هایی از جمله هایگلاس به کار ببرید.
کابینت نقش زیادی در زیبایی آشپزخانه دارد, به دکوراسیون آشپزخانه ها چهره ای متفاوت می بخشد و باعث میشود چیدمان وسایل در آشپزخانه بهتر صورت بگیرد . انتخاب جنس مناسب چهار جنبه مهم دارد,
•    جنبه زیبایی
•    دوام و طول عمر
•    قیمت
•    مدل کابینت

نکات طلایی برای خرید کابینت

خرید کابینت

کابینت خوب و با دوام در قلب خانه نقش مهمی در زیبایی آشپزخانه و خانه ایفا می کند شناخت دقیق اجزای تشکیل دهنده یک کابینت نقش بسیار مهمی در انتخاب یک کابینت خوب دارد

● اجزای اصلی تشکیل دهنده کابینت

صفحه کابینت:

در حال حاضر پنج نوع صفحه کابینت در بازار ایران موجود است: صفحه کابینت MDF - ۳۲ میل، روکش HPL - صفحه نئوپان، روکش HPL - صفحه MDF، روکش ملامینه - صفحه پلی وود (Poly Wood)، روکش HPL - صفحه سنگ مصنوعی تمام اکریلیک (Solid Surface)
در زمینه تولید در کابینت، می‌توان از دو محصول مرغوب ساخت کشور ترکیه نام برد که البته یک شرکت ایرانی نیز به تازگی اقدام به تولید این نوع درها کرده است. ضخامت این درها بر خلاف درهای معمولی، ۱۸ میل است که با روکش PVC دارای ۶ تیپ و تنوع رنگی بیش از ۲۰ رنگ است. نوع دیگری از درهای کابینت نیز به بازار وارد شده که‌هایگلاس نام دارد. این درها همان مشخصات فوق را دارد ولی در رنگ‌آمیزی آن از رنگ‌های براق شبیه رنگ‌های تمام پلی‌استر (شیشه‌ای) استفاده شده که جذابیت خاصی در ترکیب کابینت ایجاد می‌کند.

بدنه کابینت:

در زمینه بدنه کابینت باید به دو نکته کلی توجه داشت: جنس بدنه باید با روکش ملامینه باشد و دوم اینکه لبه بدنه با نوار پوشیده شده باشد. در بازار، کابینت‌ها اکثراً با بدنه نئوپان و روکش کاغذ و نوار اطویی ساخته می‌شود که در مجموع کیفیت مناسبی ندارد و استفاده از این نوع بدنه توصیه نمی‌شود. در واقع بهتر است جنس بدنه نیز از نوع MDF انتخاب شود.

مشخصات صفحه کابینت:

صفحه کابینت بیشترین سطحی است که در تماس با آب قرار دارد؛ به همین دلیل اجزاء تشکیل دهنده آن باید از مقاومت بالایی در برابر آب برخوردار باشد؛ روکش‌های HPL که مقاومت بالایی در برابر آب و خراش به وسیله اشیاء نوک ‌تیز دارد، برای کابینت مناسب است. بر همین اساس معمولاً صفحات نئوپان که دارای مقاومت کم در مقابل آب و حرارت هستند پیشنهاد نمی‌شود، درباره صفحات MDF با روکش ملامینه هم باید گفت که این صفحات به دلیل روکش ملامینه دارای خش‌پذیری و فرسایش زودهنگام است و برای کابینت مناسب نیست؛ بنابراین بهترین پیشنهاد برای انتخاب صفحه کابینت، همان صفحات ۳۲ میل MDF با روکش HPL است که از لحاظ کیفیت و مقاومت در برابر آب و خراشیدگی به وسیله اشیاء نوک ‌تیز قابل اطمینان است. اخیراً محصول جدیدی تحت عنوان پلی‌وود به بازار کابینت عرضه شده که از چوب و پلاستیک ساخته شده و برخلاف صفحه کابینت، دوبل نبوده و به صورت یک لایه در ضخامت‌های ۳۲ ـ ۴۵ میلیمتر تولید می‌شود و از این نظر، نسبت به صفحه MDF با مشکل جدا شدن دوبل لایه‌ها مواجه نخواهد شد و در برابر رطوبت نیز دارای مقاومت و طول عمر بیشتری است. از مشخصات دیگر این محصول می‌توان به بدون درز بودن، نامحدود بودن در ابعاد، قابلیت تعمیر، مقاوم در برابر آتش، رطوبت و مواد شیمیایی، خاصیت آنتی‌باکتریال، وزن سبک، ضد لک و بهداشتی بودن اشاره کرد که به نظر می‌رسد محصولی کامل و ایده‌آل را تشکیل می‌دهد.
صفحه تمام اکرلیک سنگ مصنوعی، نوع دیگری از صفحات روی کابینت است که اخیرا به بازار آمده و به دلیل اینکه از مواد مصنوعی ساخته شده، دارای طرح و تنوع رنگی زیادی است. از مزایای قابل توجه این صفحات می‌توان، یکپارچه بودن و عدم وجود درز در سطح آن را نام برد. همچنین، شکل‌پذیری بسیار زیاد این محصول، ارائه طرح‌های متنوع از سوی طراحان را میسر کرده است.
کابینت با اشغال بخش عظیمی از دیوارها و کف، یکی از تأثیرگذارترین عوامل در دکوراسیون آشپزخانه محسوب می‌شود، بنابراین دقت در خرید و نصب آن بسیار با اهمیت است. نکات زیر اطلاعاتی درخصوص نوع رنگ، طرح، کاهش هزینه‌ها و چگونگی استفاده بهینه از فضای آشپزخانه را در هنگام خرید کابینت در اختیار شما قرار می‌‌دهد:
در شرایطی که آشپزخانه شما فضای نورگیر کمی دارد یا اصلاً نورگیر ندارد، می‌توانید از سقف‌های کاذب استفاده کرده و با نور یک لامپ کم مصرف بزرگ، تمام نور آشپزخانه خود را تأمین کنید. البته استفاده از این سقف‌های کاذب زیبایی بیشتری را برای آشپزخانه شما همراه می‌آورد.
اگر فضای منزل شما کوچک است و جایی برای قرار دادن میز نهار خوری ندارید، می‌توانید قسمتی یا تمام پیشخوان را به صورت میز بسازید تا هم آشپزخانه شما بزرگ‌تر جلوه کند و هم اینکه صاحب یک میز نهار خوری در فضای کوچک شده باشید. لازم به ذکر است که جنس این میز می‌تواند از شیشه یا چوب باشد.
رنگ‌هایی که شما برای کابینت انتخاب می‌کنید بسیار مهم است. همواره بیش از دو رنگ استفاده نکنید. بهره‌گیری از رنگ‌های مکمل کار شما را بسیار جذاب خواهد کرد. می‌توانید برای فضاهای کوچک و کم نور، از رنگ‌های روشن و گرم یا تلفیقی از رنگ سرد و گرم که رنگ گرم آن غالب‌تر باشدبه کار برید. از رنگ‌های بسیار تند مانند قرمز، آبی کاربنی و... استفاده نکنید زیرا رنگ‌هایی از این قبیل در مدت زمان کوتاهی چشم را خسته خواهد کرد و دیگر آن لذتی که در روزهای اول از دکوراسیون آشپزخانه‌تان می‌بردید نخواهید برد.
اگر فضای آشپزخانه شما سقفی کوتاه دارد سعی کنید از چوب‌هایی که خطوط عمودی دارند و دستگیره‌های بلندی که به صورت عمودی نصب شده‌اند استفاده کنید. در صورتی که آشپزخانه شما سقفی بلند دارد، سعی کنید از چوب‌هایی با خطوط افقی استفاده کنید. رنگ‌هایی که شما برای کابینت‌ها انتخاب می‌کنید بسیار مهم است. در کابینت‌هایی که درِ آنها MDF است سعی کنید از دو رنگ تجاوز نکنید، ولی در کابینت‌هایی که درِ آنها پروفیل (قاب‌دار) است دورنگ یا سه رنگی که با هم‌هارمونی داشته باشند، کار شما را بسیار جذاب خواهد کرد و البته در آشپزخانه‌هایی که سقف کوتاهی دارند می‌توان HPL یا همان داخل قاب را چوبی انتخاب کرد که راه‌های عمودی داشته باشد.
سعی کنید در کابینت‌های پروفیل از HPL کرکره‌ای استفاده نکنید، زیرا اگر آلودگی و روغن موجود در آشپزخانه به شیار کرکره‌ها نفوذ کند، ‌تمیز کردن آن بسیار دشوار یا گاهی غیرممکن است. اگر بدنه کابینت‌های خود را لِترون انتخاب کرده‌اید، یادتان باشد حتماً بدنه زیر سینک خود را MDF استفاده کنید.

بهترین جنس برای صفحه کابینت چیست؟

جنس صفحه کابینت

فارغ از انتخاب صحیح جنس، رنگ و اندازه ی کابینت، انتخاب صفحه روی کابینت نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. انتخاب صفحات رویه کابینت ها یکی از مهمترین گزینه ها بوده و نیازمند شناخت کافی از جنس، کیفیت و قیمت این عناصر است.
توجه داشته باشید که بیشترین فعالیت های روزمره در آشپزخانه بر روی کانترتاپ صورت می گیرد.

کانترهای چوبی

صفحات چوبی زیبا، گرم و به طور شگفت انگیزی با دوام اند و تا زمانی که خط و خش نداشه باشند بسیار براق به نظر می رسند.
این صفحات باید در بالاترین لایه کانتر نصب شوند تا تاب برندارند.
عامل اصلی آسیب به کانترتاپ های چوبی حرارت مستقیم و رطوبت است!

کانترتاپ های گرانیتی

محبوبیت و زیبایی صفحات گرانیت انکار ناپذیر است.
این نوع کانترتاپ جز صفحات رویه طبیعی (سنگ طبییعی) دسته بندی می شود.
در مقابل سنگ های مهندسی مانند کوارتز به توجه و رسیدگی بیشتری نیاز دارند، مسئله ی دیگر در مورد این صفحات این است که این سنگ ها باید با تمیز کننده ی مخصوص گرانیت تمیز شوند، چرا که تخلخل زیاد باعث جذب مایعات و ایجاد لک می شود. امروزه توجه معماران و طراحان به سنگ های خاص با طرح های منحصر به فرد افزایش یافته است.
 

صفحات اکریلیک

صفحات سالید سرفس در مقابل لکه و خش مقاومت قابل قبولی دارند و کاملا قابل ترمیم و تعمیراند.
خش و آثار حرارتی مستقیم به راحتی با سمباده رفع می شود و هرگونه گودرفتگی را می توان به راحتی برطرف کرد.
از طریق روش های خاص می توان این صفحات را به گونه ای متصل نمود که هیچ درزی قابل رویت نباشد.
تنوع در رنگ و طرح زیادی دارند.
همچنین سینک از جنس آکرلیک هم در بازار موجود می باشد.
امکان ترموفورمینگ و شکل پذیری بسیار بالایی دارند. امروزه در برخی کشورها به ویژه ایران از محبوبیت زیادی برخوردارند.

صفحات آکریلیک چیست؟

صفحات آکریلیک، کامپوزیت پیشرفته ای از مواد پلیمری (رزین آکریلیک) و مواد معدنی (هیدروکسید آلمینیوم) می باشند.
رزین مورد استفاده در تشکیل این صفحات می تواند از سه نوع پلی استر ساده، پلی استر بهینه شده  و رزین صددرصد آکریلیک (پلی متیل متا اکریلات) باشد.
صفحات آکریلیک از دهه ۶۰ میلادی در صنایع گوناگون در کشورهای پیشرفته صنعتی به عنوان ماده ی جایگزین سنگ و مشتقات چوب مورد استفاده قرار می گیرد.
 
مزایا:
سطوح آکریلیک علاوه بر تنوع در رنگ و طرح، مقاوم و زیبا بودن، مزایای دیگری نیز دارند که برخی از آن ها عبارت اند از:
 
قابلیت مونتاژ و نصب آسان به صورت یکپارچه و بدون درز
قابلیت خم پذیری و ابزار پذیری آسان
مقاوم در برابر خط و خش(قابلیت آسان در برطرف کردن آن ها)
آنتی باکتریال و ضد قارچ
صفحه کابینت کوارتز
سنگ های مهندسی (صفحات کوارتز و صفحات فوق فشرده)
این گروه از صفحات رویه، از مواد معدنی صددرصد طبیعی ساخته می شوند. بسیار محکم و بادوام اند، زیبایی منحصر به فردی دارند و همچنین نیاز به پرداخت و آب بندی ندارند. این صفحات نسبت به خط و خش و حرارت کاملا مقاوم اند.
 
به دلیل تخلخل اندک و ناچیز این صفحات آنتی باکتریال هستند و به راحتی نظافت می شوند.
قابل ذکر است در دهه های گذشته صفحات تاپس مرسوم به HPL در بازار ایران بسیار پر طرفدار بودند، اما با گذشت زمان این صفحات جای خود را به صفحات آکریلیک و سنگ های مهندسی دادند، تا جایی که امروزه طراحان بسیار اندکی در طرح های آشپزخانه خود صفحات HPL  استفاده می کنند.

صفحات کوارتز چیست؟

صفحات کوارتز، کامپوزیت پیشرفته ای از مواد طبیعی شامل ۹۳% بلور طبیعی کوارتز و ۷% رزین پلی استر می باشد.
کوارتز طبیعی موجود در ترکیب این نوع صفحات باتوجه به سختی بسیار بالای این ماده، مقاومت بالایی را نسبت به خراش ایجاد نموده و خواص فیزیکی و شیمیایی بسیار متمایزی به این محصول می دهد. شایان ذکر است که تنها الماس و خود کوارتز می توانند بر روی آن ایجاد خش نمایند.
کوارتز یکی از سخت ترین و مقاوم ترین مواد طبیعی است که درجه سختی آن هفت می باشد در حالی که درجه سختی الماس نه است.
زیبایی های منحصر به فرد این محصول زمانی حاصل می شود که این ماده با متریال های خاصی از قبیل شیشه های رنگی، آیینه، مروارید یا قطعات کوچک سنگ های ارزشمندی همچون لاجورد و آمیتیس ترکیب می شوند.
 
مزایا:
کاربرد اصلی صفحات کوارتز، استفاده به عنوان صفحات روی کابینت در آشپزخانه، سرویس بهداشتی، مراکز بهداشتی و درمانی، کانتر بانک ها و رستوران ها و بسیاری موارد دیگر می باشد.

صفحات فشرده (سرامیکی) پرسلن چیست؟

این صفحات یکی از مشهورترین انواع صفحات فشرده در بازارهای جهانی می باشد.
این صفحات از مواد صددرصد طبیعی سیلیس، خاک رس و سایر مواد معدنی ساخته شده اند.
فرآیند فشرده سازی با تکنولوژی پیشرفته و انحصاری (که در طبیعت هزاران سال به طول می انجامد) طی چند ساعت انجام می شود.
پرسلن با طیف گسترده ای که در رنگ و بافت دارد می تواند هم در فضای داخلی و هم در فضای خارجی مورد استفاده قرار گیرد.
خواص فیزیکی منحصر به فرد باعث شده است که در قسمت های مختلفی مورد استفاده قرار بگیرند.
علاوه بر این رنگ این صفحات از رنگدانه های صددرصد طبیعی ساخته شده که مقاوت بالایی دارد و در گذر زمان یکنواخت باقی می ماند.
 
برخی دیگر از ویژگی های این صفحات فوق فشرده عبارتند از:
سبک وزن – ضد آب و رطوبت – مقاومت در برابر اشعه uv – مقاوم در برابر خط و خش- سازگار با محیط زیست – نظافت آسان

کابینت آشپزخانه ,انواع کابینت آشپزخانه ,کابینت ام دی اف (MDF):,کابینت ملامینه,کابینت های گلاس,کابینت ممبران ,کابینت روکش چوب,کابینت چوبی,کابینت های فلزی ,کابینت های پی وی سی ,انتخاب کابینت,رنگ ام دی اف,رنگ کابینت
  • 1397/8/12
  • 30143 نفر

انواع کابینت آشپزخانه و نقش کابینت آشپزخانه در دکوراسیون منزل

کابینت ها عموما عناصری هستند که برای دکوراسیون آشپزخانه امری مهم و ضروری بوده و جلوه ای خاص به آن می بخشند. 09128017005 02155269712
اطلاعات بیشتر
طراحی میز تلویزیون,ساخت میز تلویزیون,میز تلویزیون چوبی
  • 1397/8/14
  • 21519 نفر

آموزش سه روش متفاوت برای ساخت میز تلویزیون

تلویزیون در هر کجای خانه که باشد یکی از کانون‌های اصلی توجه اعضای خانواده و میهمانان است. غالباً نحوه چیدمان دکور و مبلمان در خانه بر اساس محل قرارگیری تلوزیون انجام می‌شود. 09128017005 02155269712
اطلاعات بیشتر
کاربرد ام دی اف,کابینت ام دی اف,ام دی اف آشپزخانه,روش ساخت ام دی اف  ,خصوصیات  ام دی اف, مزایای ام دی اف,معایب ام دی اف,انواع ام دی اف,mdf,ام دی اف
  • 1397/8/15
  • 48143 نفر

ریز مشخصات انواع ام دی اف

انواع مختلف MDFها در دکوراسیون داخلی، کابینت، درب و پنجره، غرفه‌های نمایشگاهی، مبلمان، کف‌پوش‌ها، قفسه‌ها، پارتیشن‌ها، دیوارکوب‌ها، پوشش‌های سقف و موارد دیگر کاربرد دارد. 09128017005 02155269712
اطلاعات بیشتر
کابینت آشپزخانه هایگلاس,کابینت های گلاس,مزایا کابینت های گلاس, قیمت کابینت های گلاس,معایب کابینت های گلاس,کابینت پلی گلاس
  • 1397/8/19
  • 17104 نفر

تمام مشخصات،مزایا و معایب کابینت های گلاس

بدنه این نوع کابینت از جنس ورق‌های «های گلاس» ساخته شده. هایگلاس نوعی MDF است با این تفاوت که روی سطح آن یک لایه روکش پلکسی گلاس پوشانده شده است. 09128017005 02155269712
اطلاعات بیشتر